X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 203
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 14 تیر,1402 | 05:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 14 تیر,1402 | 05:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 تیر,1402 | 07:41 ق.ظ

ادعاهای واهی کشورهای غربی در نشست شورای حقوق بشر

  • ادعاهای واهی کشورهای غربی در نشست شورای حقوق بشر

نمایندگان کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا در نشست شورای حقوق بشر بار دیگر رویکرد سیاسی و مغرضانه این کشور را نشان داد.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر،اغتشاش‌های سال گذشته در کشورمان فرصتی را برای کشور‌های غربی فراهم کرد تا بار دیگر با ابزارسازی حقوق بشر و استفاده سیاسی از سازوکار‌های حقوق بشری، جلسه‌ اضطراری شورای حقوق بشر را با موضوع آنچه بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران خواندند، تشکیل دهند.

این نشست متعاقبا به تشکیل هیئت موسوم به حقیقت یاب در موضوع آنچه نقض حقوق بشر در ایران خوانده شد، منجر شد؛ اقدامی که از سوی کشورمان محکوم شد.

ایران در همان ابتدای امر ضمن انتقاد از نفوذ کشور‌های غربی در شورای حقوق بشر و خارج کردن این سازوکار سازمان ملل از مسیر اصلی خود، تشکیل چنین هیئتی را فاقد اعتبار دانسته و اعلام کردند که با چنین کمیته‌ای که مبنای فنی و حقوقی ندارد، همکاری نخواهد کرد.

باید توجه داشت که شورای حقوق بشر تاکنون هیئتی برای بررسی وضعیت حقوق بشر در کشور‌های مدعی حقوق بشر با کارنامه‌های سیاه حقوق بشری تشکیل نداده است.

سارا حسین، رئیس هیئت باصطلاح حقیقت یاب در جلسه امروز پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی شفاهی، ادعا کرد: گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر در ایران در طول این مدت وجود داشته است.

او در حالی ادعاهایی نخ‎نما شده را درباره ایران مطرح کرد که پیشتر بارها دروغ بودن این گزارش‎ها ثابت شده است.

در این نشست همچنین شماری از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، آلمان، کانادا، فرانسه و انگلیس که نقش اصلی را در برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر در پاییز سال گذشته و تعیین باصطلاح هیئت حقیقت یاب برای بررسی به گفته آنها موضوع حقوق بشر در ایران داشتند، در موضعی سیاسی با این هیئت، ادعا‌های حقوق بشری را درباره ایران مطرح کردند.

موضع گیری کشورهای مذکور که خارج از پروتکل‌ها و قوانین شورای حقوق بشر انجام شد، به اعتراض نماینده کشورمان و چند کشور دیگر منجر شد که رئیس جلسه را ناچار به دادن تذکر به نمایندگان کشورهای غربی کرد.
 

ارسال نظر: