X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 165
تاریخ ثبت : دوشنبه, 12 تیر,1402 | 12:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 تیر,1402 | 12:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 13 تیر,1402 | 09:51 ق.ظ

سازمان همکاری اسلامی خواستار اقدامات جمعی علیه هتک حرمت قرآن شد

  • سازمان همکاری اسلامی خواستار اقدامات جمعی علیه هتک حرمت قرآن شد

سازمان همکاری اسلامی خواستار اقدامات جمعی علیه هتک حرمت مکرر قرآن کریم و توهین به پیامبر (ص) شد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشور‌های عضو این سازمان خواست موضع واحدی اتخاذ کنند و اقدامات جمعی برای جلوگیری از تکرار حوادث هتک حرمت به قرآن کریم و توهین به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) انجام دهند.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه نشستی اضطراری در مقر خود در جده عربستان سعودی برگزار کرد تا درباره عواقب حادثه سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد بحث و تبادل نظر شود.

این نشست به دعوت عربستان سعودی، رئیس اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد که در بیانیه این نشست اضطراری آمده است: «هتک حرمت به قرآن و توهین به پیامبر یک نوع اسلام هراسی معمولی نیست.»

در این بیانیه بر "لزوم اعمال قوانین بین المللی برای منع تنفر مذهبی" تاکید شده و "اقدامات جمعی علیه هتک حرمت مکرر به قرآن و توهین به پیامبر اسلام (ص) ضروری خوانده شده است. "

دبیرخانه همچنین در بیانیه خود تکرار این حملات شنیع و "تلاش برای هتک حرمت قرآن کریم و سایر ارزش ها، نماد‌ها و مقدسات اسلامی" را محکوم کرد. "

این سازمان مجدداً بر تعهد همه کشور‌ها بر اساس منشور ملل متحد برای ترویج و تشویق احترام جهانی و رعایت حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای همه بدون تمایز از نظر نژاد، جنسیت، زبان یا مذهب تاکید کرد.

دبیرخانه نسبت به جدیت این اقدامات که احترام متقابل و هماهنگی بین مردم را تضعیف می‌کند و با تلاش‌های بین‌المللی برای گسترش ارزش‌های مدارا، میانه‌روی و رد افراط‌گرایی در تضاد است، هشدار داد.

در این بیانیه از دولت‌های کشور‌های مربوطه خواسته شده است که اقدامات مؤثری را برای جلوگیری از تکرار آن اتخاذ کنند و باید اطمینان حاصل شود که همه از حق آزادی بیان با روحیه مسئولانه و مطابق با قوانین و اسناد حقوق بشر بین‌المللی مربوط استفاده می‌کنند.

اعتراضات کشور‌های اسلامی به هتک حرمت قرآن کریم پس از آن رخ داد که سیلوان مومیکا (۳۷ ساله) مهاجر عراقی روز چهارشنبه یک نسخه از قرآن را زیر پا گذاشت و صفحات آن را در مقابل مسجد جامع پایتخت سوئد سوزاند.

 

ارسال نظر: