X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 تیر,1402 | 09:58 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 تیر,1402 | 08:15 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 14 تیر,1402 | 08:44 ق.ظ

معاون امور بین الملل قوه قضائیه: «حمید نوری» گروگان است نه زندانی

  • معاون امور بین الملل قوه قضائیه: «حمید نوری» گروگان است نه زندانی

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آقای نوری یک گروگان است نه زندانی یا فردی که جرایمی را مرتکب شده باشد؛ زیرا زندانی بودن وی هیچ مبنای حقوقی و قضائی ندارد.
 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی ایرنا درباره آخرین پیگیری‌ها از وضعیت «حمید نوری» اظهارداشت: پرونده آقای نوری کاملا سیاسی است و وضعیت این شهروند ایرانی را از طُرق مختلف سیاسی و قضائی پیگیری می‌کنیم؛ مشاوره‌های حقوقی برای وی فراهم کردیم و البته به صورت جدی به روند رسیدگی این پرونده معترض هستیم زیرا حقوق آقای نوری نقض شده است.

وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی در این پرونده عادلانه نیست، تصریح کرد: حقوق آقای نوری در دادگاه بدوی و تجدیدنظر نقض شده و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سیاسی، حقوقی و حقوق بشری پیام‌های خود را به سوئد رسانده است و در خواست ما این است که این شهروند ایرانی تبرئه و به کشور بازگردانده شود و تلاش‌های خود را ادامه می‌دهیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه تاکید کرد: سوئدی‌ها هیچ مستندی ندارند و فقط از یک گروهک تروریستی دفاع می‌کنند و به سوئدی‌ها توصیه می‌کنیم امنیت و منافع خود را قربانی دفاع از این گروهک تروریستی نکنند.
 

ارسال نظر: