X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 تیر,1402 | 08:26 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 تیر,1402 | 03:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 تیر,1402 | 08:26 ق.ظ

افتتاح مرکز جدید ملاقات فرزندان طلاق مهر خانواده با همکاری دادگستری تهران

  • افتتاح مرکز جدید ملاقات فرزندان طلاق مهر خانواده با همکاری دادگستری تهران
آئین افتتاح مرکز جدید ملاقات فرزندان طلاق ( مهر خانواده) با حضور معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، آئین افتتاح مرکز جدید ملاقات فرزندان طلاق مهر خانواده) با همکاری منطقه ۴ شهرداری تهران مستقر در اتاق مادر و کودک واقع در پارک پلیس با حضور ابوالفضل نیکوکار معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، عموزادی سرپرست مجتمع یک خانواده، حاتمی سرپرست مجتمع خانواده ۲ تهران، میر ابوطالبی معاون شهردار منطقه ۴ تهران، عرفانیان رئیس آسیب‌های منطقه ۴، شریفی شهردار ناحیه ۹ منطقه ۴ تهران و نمایندگان پلیس تهران، برگزار شد.

ابوالفضل نیکوکار معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران ضمن تبریک عید قربان و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی اظهار کرد:با همکاری بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزرات بهداشت و سایر نهاد‌ها طرح مهر خانواده به صورت آزمایشی از سال ۱۳۹۴ در منطقه یک تهران اجرا شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تا به امروز ۱۸ مرکز مهر خانواده راه اندازی و فعال شده و دستگاه قضایی تا حد امکان به این مراکز کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ نوبت ملاقات در این ۱۸ مرکز مهر خانواده انجام شده است، گفت: امیدواریم تا با انجام تلاش‌های بیشتر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

نیکوکار تصریح کرد: این طرح برای کاهش دادن اثرات روحی روانی به وجود آمده ناشی از طلاق در کودکان اجرا می‌شود و در تلاش هستیم تا با اقدامات لازم بحث طلاق را کاهش دهیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:در زمان ملاقات والدین با کودکان قبل از انجام طلاق، در این حوزه ورود خواهیم‌ کرد تا از وقوع آن جلوگیری کنیم.

میرطالبی معاون شهردار منطقه چهار تهران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: یک مکان را در بوستان پلیس برای ملاقات مادر و کودک تجهیز کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه کودکان پس از طلاق والدین خود مدتی باید در کنار یکی از آن‌ها باشند، از آنجایی که مکان انتظامی محل مناسبی برای حضور کودکان نیست در بوستان پلیس فضای مناسبی برای نگهداری و بازی کودکان در نظر گرفته شده است تا از کودکان طلاق در این مکان نگهداری شود.

میرطالبی گفت: فضای تعبیه شده در بوستان پلیس یک محیط شاد برای کودکان و دارای یک حصار امنی برای آن ها و والدینشان است.

وی افزود: در بحث آسیب های اجتماعی نیازمند کمک فراسازمانی هستیم، از قوه قضاییه و فراجا و بهزیستی تا آموزش و پرورش و سایر نهادها می‌خواهیم تا در این رابطه ورود کنند و کمک حال ما باشند.


ارسال نظر: