X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 182
تاریخ ثبت : یکشنبه, 28 خرداد,1402 | 09:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 28 خرداد,1402 | 08:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 28 خرداد,1402 | 09:21 ق.ظ

دادگاه آمریکا پلیس متهم به استفاده از تکنیک زانو علیه یک نوجوان سیاهپوست را تبرئه کرد

  • دادگاه آمریکا پلیس متهم به استفاده از تکنیک زانو علیه یک نوجوان سیاهپوست را تبرئه کرد
دادگاهی در آمریکا یک افسر پلیس متهم به استفاده از تکنیک «زانو» علیه یک نوجوان سیاهپوست را تبرئه کرد.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یک افسر پلیس شیکاگو که به تعرض و سوءرفتار با یک نوجوان سیاهپوست در خارج از ساعات خدمت متهم شده بود، تبرئه شد.

بر اساس گزارش سی ان ان، قاضی ضمن رد ادعای شهود مبنی بر حمله بی دلیل افسر پلیس، ادعا کرد که ویدئوی این حادثه وحشتناک است، اما با توصیف آن چه روی داده، نزدیکی ندارد.

مایکل ویتلارو، افسر ۴۹ ساله پلیس که از سال ۲۰۰۰ در اداره پلیس شیکاگو کار می‌کند، در دادگاه بی گناه شناخته شد؛ وی اقدام به قرار دادن زانوی خود روی کمر یک نوجوان سیاهپوست کرده بود.

ویدئوی این حادثه هفته‌ها پس از وقوع آن در اول جولای ۲۰۲۲، منتشر شد؛ بر اساس تصاویر ویدئوی مذکور، ویتلارو نوجوان سیاهپوست را هل داده، به زمین زده و با گذاشتن زانوی خود روی گردنش وی را دستگیر می‌کند.

در حالی که ویتلارو دلیل این اقدام خود را سرقت دوچرخه اش از سوی نوجوان سیاهپوست اعلام کرد، تصاویر دوربین‌های موجود در منطقه نشان می‌دهد که دوچرخه این افسر پلیس توسط فرد دیگری به سرقت رفته است.

در تصاویر همچنین مشخص است که ویتلارو بی توجه به اصرار حاضران مبنی بر به سرقت رفتن دوچرخه اش توسط فردی دیگر، به اعمال خشونت علیه نوجوان سیاهپوست ادامه می‌دهد.

وکلای نوجوان سیاهپوست اعلام کردند ویتلارو در روز روشن و بدون دلیل به یک نوجوان ۱۴ ساله حمله کرده و از واکنش افراطی و زور بیش از حد علیه او استفاده کرده است. ما پیگیری خود برای اجرای عدالت کیفری را ادامه می‌دهیم.

پلیس ویتلارو را چند روز پس از حادثه آزاد کرد و هیچ به روز رسانی درباره تحقیقات در مورد پرونده وی اعلام نکرده است.

ارسال نظر: