X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 156
تاریخ ثبت : شنبه, 27 خرداد,1402 | 12:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 خرداد,1402 | 06:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 27 خرداد,1402 | 12:09 ب.ظ

آوارگی ۱۱۰ میلیون نفر در جهان به دلیل جنگ و تغییرات آب و هوایی

  • آوارگی ۱۱۰ میلیون نفر در جهان به دلیل جنگ و تغییرات آب و هوایی
سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۱۱۰ میلیون نفر در سال گذشته به دلیل جنگ، بلایای اقلیمی و بحران های انسانی مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گزارش روند جهانی آوارگی اجباری در سال ۲۰۲۲ که روز چهارشنبه توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل منتشر شد، عمدتاً جنگ جاری در اوکراین را دلیل افزایش آوارگان در سال گذشته دانسته است.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که جنگ اوکراین منجر به افزایش آوارگی ۱۹.۱ میلیون نفر نسبت به سال قبل افزایش یافته است. مردم برای فرار از آزار و شکنجه نقض حقوق بشر مجبور به خانه خود شده اند و جنگ در سودان مجموع آوارگان جهانی را تا ماه مه به بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رساند.

در مجموع ۶۲.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ به دلیل جنگ و خشونت در کشورهای خود آواره شده اند، در حالی که ۳۵.۳ میلیون نفر دیگر پس از خروج از کشور خود در سایر کشورها درخواست پناهندگی کرده اند.

تعداد پناهجویان اوکراینی در پایان سال ۲۰۲۲ به ۵.۷ میلیون نفر رسید که این رقم در پایان سال گذشته تنها ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر بود که بزرگترین انتقال پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می شود.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گفت: این ارقام به ما نشان می‌دهند که برخی از افراد برای جنگ عجله دارند و برای یافتن راه‌حل بسیار کند عمل می کنند. پیامد این رویکرد ویرانی، آوارگی و رنج برای همه میلیون‌ها نفری است که به زور از خانه‌هایشان بیرون رانده شده‌اند.


ارسال نظر: