X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 166
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 خرداد,1402 | 09:14 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 خرداد,1402 | 09:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 خرداد,1402 | 09:16 ق.ظ

یک نهاد حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه شد

  • یک نهاد حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه شد
سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیق در مورد جنایات جنگی احتمالی رژیم صهیونیستی در حملات 5 روزه ماه می در غزه شد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این سازمان در گزارشی در این باره تاکید کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به تخریب خانه‌های فلسطینیان در غزه منجر شد که این نوعی مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان در این باریکه به شمار می‌ورد و هیچ ضرورت نظامی هم برای آن وجود نداشته است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که "اسرائیل" دست به حملات هوایی نامتناسب زده که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان از جمله کودکان منجر شده و اینگونه حملات جنایت جنگی محسوب می‌شود.

این سازمان در مورد 9 حمله هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحقیق کرده و گفته که طی آن شمار زیادی غیرنظامی شهید شده و خسارت زیادی به خانه‌های فلسطینیان وارد آمده است.

بیانیه مذکور می‌افزاید که 3 مورد از این حملات در روز نخست حملات به غزه انجام شد که طی آن خانه‌های 3 نفر از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی با بمب‌های هدایت‌شونده هدف قرار گرفت و 10 نفر طی این حملات شهید شده و دست کم 20 نفر دیگر زخمی شدند.

عفو بین الملل بیان کرد که این بمب‌ها در مناطق مسکونی در شهر غزه در حالی که غیرنظامیان خواب بودند، بر سرشان فرود آمده است که این نشان می‌دهد عاملان و طراحان این حملات حجم خسارات آن را نادیده گرفتند.

در ادامه گزارش به بمباران ده‌ها خانه و ساختمان مسکونی دیگر در نوار غزه اشاره شده که طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

سازمان عفو بین‌الملل در پایان تاکید کرد که این وضعیت باید پایان یابد و محاصره نوار غزه باید سریعا برچیده شده و عاملان جنایات نژادپرستانه و جنایات جنگی در غزه بر اساس قوانین بین‌الملل بازخواست و مجازات شوند.


ارسال نظر: