X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 284
تاریخ ثبت : شنبه, 30 اردیبهشت,1402 | 01:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 30 اردیبهشت,1402 | 12:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 اردیبهشت,1402 | 01:58 ب.ظ

دستیار رئیس جمهور: تحریم دارو نوعی نسل‌کشی است

  • دستیار رئیس جمهور: تحریم دارو نوعی نسل‌کشی است
سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ضمن محکومیت تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران، گفت: تحریم ها به نوعی نسل کشی است و باید اقدامات جدی برای مقابله با تحریم ها صورت گیرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ، با اشاره به خسارت زیانبار تحریم های دارویی اعمال شده علیه مردم ایران، اظهار داشت: در بحث تحریم بخش‌های زیادی از مردم بخصوص بیماران خاص به دلیل دسترسی نداشتن به دارو، آسیب‌های جدی دیده‌اند و این نقض فاحش حقوق بشر است.

پاد با تاکید بر اینکه به لحاظ قواعد و قوانین بین المللی، این تحریم ها به نوعی نسل کشی است، افزود: باید در این حوزه اقدامات جدی صورت می‌گرفت؛ بر همین اساس ما سازوکارهایی را آغاز کردیم تا آثار این تحریم‌ها در سطح نظام بین الملل قابل فهم تر باشد.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، ادامه داد: در این رابطه نخستین گزارشگر درباره بحث بیماران خاص و حق دسترسی این بیماران به دارو اختصاص یافته تا نشان دهیم این اتفاق ناگوار از سوی نظام سلطه بین الملل رخ داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مربوط به تامین داروی بیماران خاص، ناشی از سوء مدیریت‌ها است، گفت: در این زمینه می‌توان با حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان خلاءهای موجود را تا حدودی برطرف کرد.

ارسال نظر: