X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:38 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:28 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:38 ق.ظ

شناسایی شبکه قاچاق انسان در رومانی و ایرلند

  • شناسایی شبکه قاچاق انسان در رومانی و ایرلند
مقامات قضایی و پلیس رومانی و ایرلند از شناسایی و بازداشت اعضای شبکه قاچاق انسان در این دو کشور خبر دادند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مقامات قضایی و پلیس در رومانی و ایرلند جهت واکنش به انتقاد سازمان های مدافع حقوق زنان و افزایش تعهدات بین المللی خود جهت مقابله با باندهای قاچاق زنان رومانیایی و اسپانیایی به ایرلند به منظور استثمار جنسی و قاچاق مواد مخدر بطور مشترک اقدام به شناسایی و دستگیری افراد کردند.

خدمات جنسی و فروش مواد مخدر از طریق تبلیغات منتشره در سایت های اینترنتی، برای سالهاست که مورد نگرانی جامعه ایرلند و رومانی و حامیان حقوق زنان است.

با حمایت Eurojust، مقامات قضایی و پلیس در رومانی و ایرلند علیه یک گروه جنایتکار سازمان یافته (OCG) که در قاچاق زنان رومانیایی به منظور استثمار جنسی، و قاچاق مواد مخدر پرخطر و پولشویی دست دارد، اقدام کرده اند.

مدیران گروه جنایت سازمان یافته (OCG) ظاهراً یک شبکه فحشا ایجاد کردند که بهره کشی جنسی از زنان را تسهیل می کرد.

قربانیان در رومانی استخدام می شوند و به مکان‌های مختلف در ایرلند منتقل می شوند، جایی که در املاک اجاره‌ای اسکان داده می شوند.

خدمات جنسی و فروش مواد مخدر از طریق تبلیغات ارسال شده در سایت های اینترنتی تبلیغ می شد.

عاملان به منظور پنهان کردن منشاء مجرمانه عواید، از مدار پیچیده مالی از جمله استفاده از خدمات انتقال سریع پول و حساب های بانکی که به نام واسطه ها افتتاح می شد، استفاده کردند.

این گروه همچنین شرکت‌های دولتی واقعی را برای پنهان کاری عواید خود تأسیس کرد.

روند رو به رشد قاچاق انسان در ایرلند، که اغلب توسط گروه های سازمانیافته جنایی مستقر در رومانی کنترل می‌شود، مورد نگرانی دو کشور بوده است.

اظهارنظر کمیته رفع تبعیض علیه زنان در 22 جولای 2005 به طور خلاصه به موارد نقض حقوق زنان در ایرلند که از نظر کمیته نگران کننده است و از قاچاق زنان و دختران به ایرلند ، فقدان اطلاعات از میزان شیوع این معضل و همچنین قوانین کافی و موثر برای جلوگیری از این رویداد اظهار تاسف کرد.

ارسال نظر: