X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 233
تاریخ ثبت : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:27 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:19 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:27 ق.ظ

کارشناسان سازمان ملل : رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی بازداشت خودسرانه فلسطینی‌ها باشد

  • کارشناسان سازمان ملل : رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی بازداشت خودسرانه فلسطینی‌ها باشد
کارشناسان سازمان ملل خواستار پاسخگو نمودن رژیم صهیونیستی در برابر جامعه جهانی در قبال بازداشت های خودسرانه فلسطینیان شدند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کارشناسان سازمان ملل متحد نسبت به بازداشت‌های گسترده و طولانی مدت معترضین فلسطینی و همچنین مرگ برخی از این افراد به دلیل اعتراض به دادرسی های غیرقانونی و بازداشت خودسرانه انتقاد کرده و از جامعه جهانی خواستند نسبت به اینگونه رفتارهای بی رحمانه و غیرانسانی که جنایت جنگی محسوب می شود سکوت خود را بشکنند و رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب چنین جنایات مورد پاسخگویی قرار دهند و عادی‌سازی جنایات جنگی را که به واقعیتی روزمره در زندگی فلسطینی‌ها تبدیل شده است، متوقف کند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند بازداشت خودسرانه فلسطینیان توسط اسرائیل "بی رحمانه" و "غیرانسانی" است. آنها شیوه مرگ "خضر عدنان" را نوعی اعتراض به سیاست گسترده اسرائیل در بازداشت خودسرانه فلسطینی‌ها علیه تضمین دادرسی عادلانه دانستند و همچنین به شکست جامعه بین المللی در پاسخگویی به اسرائیل در مواجهه با اقدامات غیرقانونی و بی رحمانه علیه فلسطینی ها اذعان کردند.

این گزارش که در سایت سازمان ملل نیز درج شده است اعلام می کند: "اسرائیل در حال حاضر حدود 4900 فلسطینی را در زندان‌های خود نگه می‌دارد، از جمله 1016 زندانی اداری که بر اساس اطلاعات محرمانه برای مدت نامعلومی بدون محاکمه یا اتهام به سر می‌برند.

با وجود محکومیت مکرر نهادهای بین المللی حقوق بشر و توصیه به اسرائیل برای پایان فوری این عمل، تعداد بازداشت شدگان اداری در بازداشتگاه های اسرائیل به بالاترین حد خود از سال 2008 رسیده است.

در سال‌های اخیر، بسیاری از زندانیان فلسطینی برای اعتراض به وحشیانه شیوه‌های بازداشت اسرائیل به اعتصاب غذا متوسل شده‌اند".

کارشناسان سازمان ملل خواهان پاسخگویی پیرامون بازداشت خودسرانه دسته جمعی فلسطینی ها هستند.


ارسال نظر: