X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 285
تاریخ ثبت : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 10:22 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 20 اردیبهشت,1402 | 02:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 10:22 ق.ظ

محکومیت شهادت چهار کودک فلسطینی در غزه از سوی یونیسف

  • محکومیت شهادت چهار کودک فلسطینی در غزه از سوی یونیسف
صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف»، شهادت چهار کودک فلسطینی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و بر لزوم حمایت از کودکان در این منطقه تاکید کرد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یونیسف با محکوم کردن کشته شدن چهار کودک فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه، از همه طرف‌ها خواست هر کاری می‌توانند برای جلوگیری از تشدید عملیات خصمانه انجام دهند و از کودکان مطابق قوانین بین المللی حمایت کنند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی العربی، طبق آمار‌های جنبش بین المللی دفاع از کودکان در فلسطین، اشغالگران از ابتدای امسال، ۲۸ کودک و نوجوان فلسطینی را در کرانه باختری، قدس و نوار غزه به قتل رسانده‌اند. حملات اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۲۱ به شهادت بیش از ۶۰ کودک فلسطینی منجر شد. در سال ۲۰۲۲ هم هفده کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شدند.

عمر شاکر مدیر دفتر فلسطین و اسرائیل در سازمان دیده بان حقوق بشر در مصاحبه با این شبکه گفت: اسرائیل پیشینه طولانی در توسل بیش از اندازه به زور و نامتناسب علیه فلسطینیان در مناطق اشغالی، دارد که شامل جنایت ضدی بشری و جنایت جنگی می‌شود.

وی افزود: اسرائیل مسئول قتل غیرنظامیان و روزنامه نگاران است. اطلاعات ما حاکی از آن است که این خط مشی اسرائیل ادامه دارد. ۱۴ فلسطینی از جمله چهار کودک و چهار زن کشته شدند. پزشکی هم که در عملیات مسلحانه نقشی نداشت هم کشته شد. نباید فراموش کنیم که غزه در ۱۳ سال گذشته در محاصره قرار داشته است. به همین علت، نوار غزه به یک زندان تبدیل شده است و اسرائیل در آن از تسلیحات ویرانگر استفاده می‌کند. در حالی که غزه، بیشترین تراکم جمعیت در جهان را دارد. هر بار غیرنظامیان فلسطینی، تحت تاثیر این درگیری قرار می‌گیرند.

ارسال نظر: