X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1397
تعداد بازدید خبر : 79
تاریخ ثبت : یکشنبه, 19 فروردین,1397 | 11:28 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 19 فروردین,1397 | 11:28 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 19 فروردین,1397 | 11:28 ق.ظ

جنبش عدم تعهد، تروریسم در سوریه و تمامی اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه این کشور را محکوم کرد

  • جنبش عدم تعهد، تروریسم در سوریه و تمامی اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه این کشور را محکوم کرد
نشست عدم تعهد

وزرای خارجه جنبش عدم تعهد تروریسمی که سوریه را هدف قرار داده و تمامی اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه این کشور را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در پایان هجدهمین نشست خود در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان تروریسمی که سوریه را هدف قرار داده، محکوم کرده، همبستگی خود را با تمامی کشورهایی که از پدیده تروریسم رنج می‌برند، ابراز داشته و خواستار مقابله با این پدیده شدند.

این وزرا در بیانیه پایانی خود "اعلامیه سیاسی باکو" حمایت از اقدامات و جرائم گروه‌های تروریستی داعش و القاعده و سایر گروه‌های تروریستی وابسته به آنها در سوریه، عراق، لیبی و غیره را محکوم و تاکید کردند، پیامدهای تهدیدات تروریستی تنها به این کشورها محدود نشده و در سایر کشورهای منطقه و جهان نیز گسترش می‌یابند.

وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تمامی اقدامات خصمانه و متجاوزانه رژیم اشغالگر اسرائیل در سوریه از جمله تجاوزات اخیر و حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه را محکوم کرده و همبستگی خود را با این کشور ابراز داشته و خواستار محاکمه اسرائیل به دلیل تمامی اقدامات خصمانه‌اش شدند.

آنها در ادامه بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی و مسالمت‌آمیز برای بحران موجود در سوریه از طریق روندی سیاسی به رهبری سوریه و مطابق با بیانیه ژنو و قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرده و خواستار تقویت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان شدند و نسبت به سیاست‌های اقتصادی یک‌جانبه و اجباری علیه مردم سوریه که تاثیر منفی بر وضعیت معیشیتی آنها گذاشته، ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان اعضای جنبش عدم تعهد حمایت جدی خود را از حق سوریه در بازپس‌گیری جولان اشغالی اعلام کرده و از اسرائیل خواستند فورا و بدون پیش شرط به تعهدات خود عمل کرده و به شکل کامل تا مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ میلادی از جولان عقب‌نشینی کند.

آنها در بیانیه پایانی خود بر اصول کنفرانس دهم باندونگ به ویژه اصول احترام به حاکمیت ملی، عدم دخالت در امور سایر کشورها، توقف درگیری‌ها به شیوه‌های مسالمت‌آمیز و عدم استفاده از زور و تهدید در روابط بین‌الملل تاکید کردند.

این وزراء بار دیگر خواستار عاری ساختن منطقه خاورمیانه از تمامی سلاح‌های کشتار جمعی شده و از اسرائیل خواستند به عنوان تنها طرف دارای سلاح هسته‌ای به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پیوسته و تاسیسات هسته‌ای‌اش را تحت کنترل و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درآورد.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به عنوان نماینده سوریه در این نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد شرکت کرد.

این جنبش در سال ۱۹۵۵ میلادی با ۱۲۰ کشور تاسیس شد.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: