X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 147
تاریخ ثبت : دوشنبه, 11 اردیبهشت,1402 | 10:26 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 اردیبهشت,1402 | 08:27 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 اردیبهشت,1402 | 10:26 ق.ظ

عدم رسیدگی دادستانی کانادا به شکایت بومیان علیه پلیس این کشور

  • عدم رسیدگی دادستانی کانادا به شکایت بومیان علیه پلیس این کشور
دادستانی کانادا از رسیدگی به شکایت نوجوان بومی آسیب دیده از خشونت پلیس اين کشور خودداری کرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نژادپرستی پلیس کانادا موضوعیست که در سال‌های اخیر به گستردگی به آن پرداخته شده است، اما این روند به دلیل انفعال دولت کانادا همچنان ادامه دارد و به شکلی ویژه بومیان را قربانی نژادپرستی خشونت بار پلیس می‌کند.

بر اساس گزارش «edmontonjournal»، پِیسی دوماس، نوجوان بومی ۱۸ ساله در دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل جراحت شدید در بیمارستان بستری شد؛ پزشکان ناچار شدند بخشی از جمجمه وی را بردارند تا فشار روی مغز متورم او کاهش یابد.

دلیل این جراحت شدید، لگدی بود که افسر پلیس شهر ادمونتون استان آلبرتا به سر وی زد؛ در روز حادثه سه افسر پلیس در پی دریافت تماس مبنی بر چاقوکشی به محل حادثه رفتند؛ آن‌ها پس از آن که پِیسی به دستورشان مبنی بر دراز کشیدن روی زمین عمل کرد، سلاح گرم خود را به سمت سر پِیسی گرفتند و یکی از آن‌ها با لگد به سر وی کوبید.

افسری که به سر وی لگد می‌زد، با صدای بلند فریاد می‌زد که انگار به توپی لگد می‌زند.
افسران پلیس در ادامه، به پِیسی که بیهوش شده بود، دستبند زدند، آن‌ها فقط در پی درخواست امدادگران مبنی بر وخامت حال این نوجوان حاضر شدند که دستبند وی را باز کنند؛ در نهایت پِیسی در وضعی خطرناک به بیمارستان منتقل شد.

پلیس پیش از آن که پِیسی به بیمارستان منتقل شود، صحنه را برای یافتن چاقوی ادعایی بررسی کرد، اما نتوانست چاقویی را پیدا کند.اکنون خانواده پِیسی شکایتی علیه افسر پلیس مذکور طرح کرده اند، اما پلیس می‌گوید که دادستانی استان آلبرتا از رسیدگی به این پرونده خودداری کرده است و به همین دلیل تحقیقات درباره این پرونده انجام نمی‌شود.

افسر مذکور هم اکنون در مرخصی با حقوق به سر می‌برد.منتقدان می‌گویند که تصمیم دادستانی به معنای بی توجهی تکان دهنده نظام قضایی و پلیس کانادا به زندگی بومیان است.


برچسب ها: کانادا, پلیس, بومیان
ارسال نظر: