X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 214
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 30 فروردین,1402 | 02:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 30 فروردین,1402 | 02:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 30 فروردین,1402 | 02:21 ب.ظ

11500 نفر در سال 2023 بر اثر شلیک گلوله در آمریکا کشته شده‌اند

  •  11500 نفر در سال 2023 بر اثر شلیک گلوله در آمریکا کشته شده‌اند
یک نشریه آمریکایی در گزارشی افشا کرد که یازده هزار و 500 نفر در آمریکا در سال 2023 به دلیل خشونت مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نشریه آمریکایی «ای‌بی‌سی» نیوز در گزارشی افشا کرد که یازده هزار و 500 نفر در آمریکا فقط طی چهار ماه و حدودا 20 روز گذشته در سال 2023 به دلیل خشونت مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند.

این نشریه آمریکایی می افزاید: حدود نیمی از این آمار یعنی بیش از 5 هزار نفر مربوط به خودکشی بوده است! که خود خبر از بحران عمیق اجتماعی در آمریکا می‌دهد.

برخی کارشناسان می‌گویند همه این تلفات و جان باختن‌های تلخ در سایه گسست اجتماعی و بی‌عدالتی و از همه بدتر نژادپرستی رخ می‌دهد.

این در حالی است که نیوزویک در گزارشی از حکایت تلخ یک نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی می نویسد.

«رالف یارل» پسر ۱۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی در شهر کانزاس ایالت میسوری، پس از این که به‌اشتباه وارد یک خانه شد، توسط صاحب خانه سفیدپوست از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

تیراندازی به این نوجوان سیاه‌پوست اعتراض‌های گسترده‌ای را برانگیخته و پلیس در حال تحقیقات درباره احتمال انگیزه‌های نژادی در این تیراندازی است.

خانواده این نوجوان گفته‌اند که رالف پس از این که به‌اشتباه زنگ خانه‌ای را زد که تصور می‌کرد برادران کوچک‌تر او در آنجا به‌سر می‌برند، مورد ضرب گلوله قرار گرفت.

خانواده وی افزوده اند: او قصد داشته به خانه یکی از دوستان خانوادگی‌شان که در همسایگی آنها به‌سر می‌برد برود اما به‌اشتباه زنگ خانه دیگری را زده و همین یک‌اشتباه کوچک کافی بوده تا جان خودش را از دست بدهد.

گفتنی است در آخرین جنایت خیابانی در آمریکا چند روز پیش در مراسم جشن تولد یک نوجوان در آلاباما رخ داد که منجر به 6 کشته و زخمی شدن بیش از 20 نفر دیگر شد.

ارسال نظر: