X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 179
تاریخ ثبت : شنبه, 19 فروردین,1402 | 03:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 19 فروردین,1402 | 08:07 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 فروردین,1402 | 03:12 ب.ظ

مرگ یک نوجوان سیاه‎پوست با شلیک پلیس آمریکا

  • مرگ یک نوجوان سیاه‎پوست با شلیک پلیس آمریکا

براساس گزارش‌ها، پلیس آمریکا طی چند روز گذشته یک نوجوان سیاه‎پوست خوابیده در خودرو و یک مرد را به دلیل دریافت آدرس اشتباه، هدف تیراندازی قرار داد و به قتل رساند.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اگرچه پلیس آمریکا رویه تیراندازی به شهروندان را همچنان در دستور کار دارد، اما سیاه‎پوستان همچنان با نرخ نامتناسبی قربانی این روند می‌شوند؛ جدیدترین این تیراندازی‌ها به قتل یک نوجوان سیاهپوست ۱۷ ساله منجر شد.

بر اساس گزارش «ایندیپندنت»، ویدئوی هولناکی از تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به یک نوجوان سیاه‎پوست که در خودرو خوابیده، بار دیگر جامعه سیاه‎پوستان در آمریکا را با شوکی جدی مواجه کرد.

دالانئو مارتین، نوجوان ۱۷ ساله سیاه‎پوست، جدیدترین قربانی تیراندازی مرگبار پلیس آمریکاست؛ وی زمانی که در خودرو خوابیده بود، قربانی برنامه ریزی پلیس آمریکا شد.

پلیس با انتشار بیانیه‌ای ضمن طرح ادعای دریافت گزارشی مبنی بر سرقت خودرو، اعلام کرد که یک افسر پلیس پس از مشاهده خودرو واحد‌های دیگر را فراخوانده و آن‌ها در مورد نحوه برخورد با مارتین بحث کردند.

براساس ویدئوی منتشر شده، گزینه شکستن شیشه و دستگیر کردن راننده از سوی افسران رد شد و آن‌ها تصمیم به بازداشت وی می‌گیرند.

افسران پلیس در حالی چندین بار به سمت مارتین شلیک کردند که وی فریاد زد: اجازه بده از خودرو پیاده شوم.

مارتین در نهایت در صحنه جان باخت. چهره نوجوان و افسران حاضر در صحنه در ویدئوی منتشر شده، تار شده است و هیچ از یک افسران دخیل در این ماجرا دستگیر نشده‎اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که مارتین بر اثر شلیک ۶ گلوله جان خود را از دست داد. انتشار ویدئوی مذکور در حالی صورت گرفت که تحقیقات درباره استفاده پلیس آمریکا از زور نامتناسب در پی انتشار ویدئو‌های متعددی در این رابطه آغاز شده است.

براساس ویدئو‌های مذکور، برخورد یا تعامل با پلیس منجر به جراحت یا مرگ شهروندان آمریکایی شد که از نمونه‌های آن می‌توان به تیراندازی پلیس در لوئیزیانا و مرگ آلونزو باگلی و تیراندازی پلیس ممفیس و مرگ تایری نیکولزاشاره کرد.

 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: