X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 139
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 فروردین,1402 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 فروردین,1402 | 02:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 فروردین,1402 | 02:53 ب.ظ

هشدار درباره افزایش مرگ با اسلحه در سوئد/ هر هفته یک کشته

  • هشدار درباره افزایش مرگ با اسلحه در سوئد/ هر هفته یک کشته

دولت سوئد اعلام کرد در سال 2022 تعداد 60 نفر در سوئد به ضرب گلوله کشته شده اند که در دوران مدرن یک رکورد محسوب می شود.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سوئد در سال‌های اخیر با یک اپیدمی در تیراندازی مواجه شده که پلیس و مقامات آن را به گروه‌های تبهکاری نسبت می دهند و آنها را متهم می‌کنند که در شهرهایی مانند پایتخت استکهلم فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش یو اس نیوز، سال گذشته وزیر دادگستری در این مورد به خبرنگاران گفت: «خشونت مرگبار اسلحه افزایش یافته و متأسفانه سال 2022 رکورد خونین جدیدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: امسال 60 مورد تیراندازی در سوئد در مقایسه با 4 مورد در نروژ، 4 مورد در دانمارک و 2 مورد در فنلاند ثبت شده، در حالی که سال 2021 تعداد 45 نفر در سوئد به ضرب گلوله کشته شدند.

وزیر دادگستری همچنین گفت که اینگونه مرگ‌ها نشان محدودی از خشونت و جنایت سازمان‌یافته است که ریشه‌های عمیقی در بخش‌هایی از جامعه بر جای گذاشته است. هیچ جامعه‌ی شایسته‌ای نمی‌تواند بپذیرد که هر هفته یک نفر در خیابان‌ها به ضرب گلوله کشته شود.

بر اساس گزارش شورای ملی سوئد برای پیشگیری از وقوع جرم، سوئد از یکی از کمترین موارد خشونت گروهی به یکی از بالاترین موارد خشونت در 20 سال گذشته تبدیل شده است. 

تنها در استکهلم، 126 تیراندازی در سال 2022 ثبت شد که منجر به کشته شدن 28 نفر و همچنین 31 حمله با مواد منفجره شد که در مقایسه با 23 کشته و 25 حمله با مواد منفجره در سال 2021 روند افزایشی داشته است.

سوئد در سال گذشته شاهد 388 تیراندازی بود که منجر به 61 کشته و 90 حمله با مواد منفجره شد. تعداد فوتی ها نسبت به سال قبل یک سوم افزایش داشته است.

پلیس مظنون است که درگیری های باندی که ریشه بسیاری از آنها در رقابت برای کنترل فروش غیرقانونی مواد مخدر است، به چرخه ای از حملات انتقام جویانه تبدیل شده است که اکنون شهر را فرا گرفته است. 

آمارهای سراسر اروپا در مورد تیراندازی و خشونت های مرتبط با باند کمیاب است، اما تحقیقاتی که وجود دارد نشان می دهد که سوئد بالاترین میزان قتل با اسلحه را در اتحادیه اروپا دارد.

 

برچسب ها: سوئد, اسلحه, قتل
ارسال نظر: