X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اسفند 1401
تعداد بازدید خبر : 209
تاریخ ثبت : دوشنبه, 15 اسفند,1401 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 15 اسفند,1401 | 02:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 15 اسفند,1401 | 02:52 ب.ظ

افزایش فقر و بحران هزینه زندگی برای زنان در انگلیس

  • افزایش فقر و بحران هزینه زندگی برای زنان در انگلیس
یک تحقیقات جدیدی در انگلیس نشان می دهد زنان نسبت به مردان با فقر بیشتری مواجه‌اند که این امر آنان را در زندگی با بحران معیشت مواجه کرده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بر اساس تحقیقات جدید بنیاد دستمزد زندگی (Living Wage)، بحران هزینه زندگی بیشتر از مردان به زنان ضربه زده است.

بر اساس گزارش پرسنال تودی، این بنیاد که دستمزد واقعی زندگی را محاسبه می‌کند، با تجزیه و تحلیل ارقام دفتر آمار ملی اعلام کرد که بیش از 2 میلیون زن، یا 14 درصد از افراد شاغل، کمتر از دستمزد معیشت دریافت می کنند و زیر خط فقر محسوب می شوند.

این بیناد در ادامه گزارش خود می افزاید: 9 درصد از مردان کمتر از این میزان پایه دریافت می کنند. در حال حاضر افرادی که زیز 10.90 پوند در انگلیس و 11.95 پوند در لندن در یافت می کنند زیر خط فقر در این کشور هستند.

بنیاد دستمزد زندگی تخمین می‌زند که تقریباً 60 درصد مشاغلی که کمتر از دستمزد واقعی زندگی پرداخت می‌کنند، در اختیار زنان هستند. کارگران زن نیز کمتر از مردان ساعات اداری منظم دارند (34 درصد در مقابل 46 درصد).

بر اساس گزارش این بنیاد 27 درصد از زنان گفتند که با لغو یک شیفت، هیچ حقوقی دریافت نکرده اند. سه چهارم از زنان، در مقایسه با 65 درصد از مردان، بیان کردند که دستمزد آنها تأثیر منفی بر سطح اضطراب آنها دارد و 72 درصد گفتند که بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد. از هر 10 زنی که درآمدشان کمتر از دستمزد معیشتی است، 8 نفر گفتند که دوره کنونی سخت‌ترین دورانی است که تا به حال از نظر مالی تجربه کرده‌اند در مقایسه با 75 درصد مردان.

مدیر بنیاد دستمزد زندگی، در این رابطه گفت: این تحقیق واقعیت تلخ میلیون‌ها زن در انگلیس را نشان می‌دهد که اغلب نظافتچی و در بخش های خدماتی و مشاغل کم‌درآمد و ناامن مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: «روز جهانی زن در سال 2023 امسال بر برابری متمرکز است، برابری واقعی باید با دستمزد واقعی زندگی آغاز شود.»

سال گذشته، این بنیاد گزارش داد که بیش از نیمی از کارگران کم دستمزد مجبور شده اند در طول بحران اقتصادی فعلی به موسسات خیریه مراجعه کنند.


ارسال نظر: