X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 اسفند 1401
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : یکشنبه, 07 اسفند,1401 | 03:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 07 اسفند,1401 | 03:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 07 اسفند,1401 | 03:15 ب.ظ

ارائه لایحه رژیم صهیونیستی به کنست با هدف قانونی کردن قصور پزشکی درباره اسرای فلسطینی

  • ارائه لایحه رژیم صهیونیستی به کنست با هدف قانونی کردن قصور پزشکی درباره اسرای فلسطینی
کابینه رژیم صهیونیستی لایحه‌ای را با هدف محدود کردن ارائه خدمات و مراقبت‌های درمانی به اسرای فلسطینی به کنست ارائه می‌کند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در حالی که وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی روی کار آمدن کابینه راست افراطی بینامین نتانیاهو سبب اعلام هشدار‌های جدی توسط سازمان‌های حقوق بشری شده، این رژیم قصد دارد شرایط را برای اسرای فلسطینی سخت‌تر نیز کند.


بر اساس گزارش  میدل ایست آی، کنست اخیرا نخستین مرحله از لایحه توقف کمک مالی به درمان بیماری‌های اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را در چارچوب مجموعه جدید اقدام‌های تنبیهی به تصویب رساند.از بحث برانگیز‌ترین بخش‌های لایحه مذکور که توسط ۴۲ عضو کنست حمایت شد، حذف درمان غیر ضروری پزشکی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است؛ این در حالیست که مشخص نشده منظور از درمان پزشکی غیر ضروری چیست.


لایحه مذکور توسط «ایتامار بن گویر»، وزیر راست افراطی امنیت سراسری و حزب اتحاد سراسری کابینه نتانیاهو ارائه شده است. «بن گویر» در ماه‌های اخیر به شکلی بیمارگونه به زندان‌های رژیم صهیونیستی توجه کرده است؛ او علاوه بر ممنوعیت فعالیت نانوایی‌های اسرای فلسطینی، فرصت دوش گرفتن آنان را نیز کاهش داده است.


رئیس سازمان حقوق بشری «the civil society organisation Europal Forum»، گفت: هدف این قانون کشتن تدریجی اسرای فلسطینی است؛ چنین سیاست‌هایی برای دهه‌ها علیه اسرای فلسطینی اجرا شده است، اما اکنون آن‌ها از طریق کنست مشروعیت می‌یابند.


وی تاکید کرد: در صورت تصویب، این لایحه معادل قانونی کردن قصور پزشکی و به عنوان ابزاری برای مجازات یا حتی اعدام خواهد بود.


رئیس باشگاه اسرای فلسطینی، اقدام اخیر را نقض قوانین بین‌المللی دانست و تصریح کرد: این لایحه نقض حق درمان و مراقبت بهداشتی برای اسرای فلسطینی توسط رژیم اشغالگر را تضمین می‌کند.رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه نگرانی، به نادیده گرفتن هر آن چه توسط نظام بین المللی تایید شده، ادامه می‌دهد و در سایه سکوت بین المللی، مقام‎های اشغالگر به ابداع قوانین و قوانین نژادپرستانه ادامه خواهند داد.
 

«یوناتان تووال»، تحلیلگر موسسه صهیونیستی «Mitvim» گفت: در چارچوب تشدید شرایط اسرای فلسطینی، چنین سیاست‌هایی با هدف پاسخ به افکار عمومی مبنی بر این که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از رفتار نسبتا خوبی برخوردار هستند، است.


به گفته او، اقدام «بن‌گویر» علیه اسرای فلسطینی همچنین به او اجازه می‌دهد تا ادعا کند که به وعده انتخاباتی خود برای اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال نظم و قانون عمل می‌کند.


«تووال»، گفت: هر گونه وخامت اوضاع اسرای فلسطینی می‌تواند افکار عمومی را در سراسر کرانه باختری و نوار غزه تحریک کند.


اسرای فلسطینی نیز در مقابل، در زندان‌های سراسر اراضی اشغالی اقدام‌هایی را برای اعلام اعتراض به اقدامات تنبیهی آغاز کرده‌اند. در هفته‌های اخیر حدود ۱۴۰ اسیر فلسطینی به زندان بدنام رژیم صهیونیستی به نفحه واقع در جنوب شرقی صحرای نقب منتقل شده اند؛ این زندان به دلیل شرایط وحشتناک زندگی که برخی از زندانیان آن را غیر انسانی توصیف می‌کنند، بدنام است.


تنش‌ها در کرانه باختری در حال حاضر به نقطه اوج خود رسیده است و فقط در این هفته دستکم ۱۴ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. در سال جاری میلادی تاکنون ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰ صهیونیست به هلاکت رسیدند. با توجه به تشدید خشونت‌های اخیر، فشار اضافی که کابینه رژیم صهیونیستی به اسرای فلسطینی وارد می‌کند می‌تواند انفجاری باشد.

 

ارسال نظر: