X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 اسفند 1401
تعداد بازدید خبر : 178
تاریخ ثبت : یکشنبه, 07 اسفند,1401 | 03:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 07 اسفند,1401 | 08:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 07 اسفند,1401 | 03:08 ب.ظ

افزایش آمار خشونت جنسی علیه زنان در هلند

  • افزایش آمار خشونت جنسی علیه زنان در هلند
نیمی از زنان جوان هلندی در سال گذشته میلادی نوعی از خشونت جنسی را تجربه کرده‌‎اند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بیش از نیمی از زنان جوان در هلند گفته‌اند که در سال گذشته میلادی قربانی رفتار‌های تجاوزکارانه جنسی شده‌اند.


بر اساس گزارش «ندرلندز تایمز»، در مجموع ۵۲ درصد از زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در هلند این مشکل را شناسایی کردند. طبق گزارشی که اخیرا توسط آمار و مرکز تحقیقات و اسناد هلند (WODC) منتشر شد، علاوه بر این، ۴۶ درصد از دختران بین ۱۶ تا ۱۸ سال در هلند گفته‎اند که در سال گذشته قربانی رفتار‌های تجاوزکارانه جنسی شده‌اند.


برای مقایسه، ۱۵ درصد از مردان در همان گروه‌های سنی گزارش کردند که قربانی رفتار‌های خشونت‌بار جنسی شدند. در میان همه هلندی‌های ۱۶ ساله یا بالاتر، از هر ۸ نفر یک نفر گزارش کرده که در سال گذشته میلادی، رفتار تجاوزکارانه جنسی را تجربه کرده است.


این رقم به ۱.۸ میلیون نفر می‌رسد؛ آمار ارائه شده مربوط به آزار و اذیت جنسی، چه آنلاین یا غیرآنلاین و خشونت جنسی فیزیکی است. در مورد رفتار تجاوزکارانه جنسی، عامل جرایم اغلب از خارج از گروه خانگی یک فرد بوده است.


در مورد آزار و اذیت جنسی غیر آنلاین، کمی بیش از نیمی از زنان جوان هلندی گفتند که عامل جرایم برای آن‌ها ناشناخته است. قربانیان آزار جنسی آنلاین همچنین اعلام کرده‌اند که در کمی بیش از نیمی از موارد، فرد متخلف با آن‌ها غریبه بوده است.


این ارقام از یک سرویس نظارت بر خشونت خانگی و رفتار‌های تجاوزکارانه جنسی است که سال گذشته میلادی اجرا شد؛ این یک نظرسنجی دیجیتال بوده که در آن بیش از ۲۴ هزار فرد ۱۶ ساله و بالاتر در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۲ در آن شرکت کردند. این ارقام بیشتر از سال ۲۰۲۰ است که از هر ۹ نفر یک نفر (۱.۶ میلیون هلندی) سوء رفتار جنسی را تجربه کرده است؛ بر اساس آمار دولتی هلند، به ویژه آزار جنسی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.



 

برچسب ها: هلند, خشونت جنسی
ارسال نظر: