X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 224
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 بهمن,1401 | 02:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 30 بهمن,1401 | 09:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 بهمن,1401 | 02:53 ب.ظ

تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی مصداق جنایت جنگی است

  • تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی مصداق جنایت جنگی است
رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر تخریب منازل فلسطینیان را با شدت بیشتری دنبال کرده است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر اقدامات خود را برای تخریب منازل فلسطینیان تشدید کرده است.

بر اساس گزارش «الجزیره»، در حالی که رژیم صهیونیستی وعده سرکوب را می‌دهد، فلسطینی‌ها «حمله مرگبار» را محکوم می‌کنند.

بسیاری از فلسطینیان در مناطقی زندگی می‎‌کنند که تهدید تخریب و جابجایی اجباری توسط مقامات صهیونیست دائماً بر سر آنها آوار شده است.در حالی که تخریب منازل به دلیل فشارهای بین‌المللی به تعویق افتاده است، حکم تخریب به قوت خود باقی است و ممکن است هر لحظه اجرا شود.

تحت کابینه راست‌گرای جدید رژیم صهیونیستی که در اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد، مقامات صهیونیست به سرعت تخریب خانه‌های فلسطینی‌های «غیرقانونی» را در شرق قدس اشغالی از جمله در همسایگان سیلوان، جبل المکابر و حزما دنبال می‌کنند.

نزدیک به هزار فلسطینی دیگر با اخراج اجباری از خانه‌های خود در پرونده‌هایی که توسط گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست علیه آنها تشکیل شده، مواجهند و بسیاری از این تخریب‌‎ها با حمایت کابینه رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

روز دوشنبه گذشته نظامیان صهیونیست دو خانه متعلق به یک پدر و پسر فلسطینی را در جبل المکابر تخریب کردند و درگیری گسترده با ساکنان این منطقه آغاز شد که طی آن حداقل ۳۰ فلسطینی – از جمله یک تصویربردار الجزیره – با گلوله پلاستیکی زخمی شدند.

از آغاز سال جاری، نیروهای صهیونیست دستکم ۴۷ ساختمان فلسطینی را در قدس شرقی اشغالی، از جمله خانه‌های مسکونی و غیر مسکونی، فروشگاه‌ها و دیگر بناها را تخریب کرده‌اند؛ به گفته سازمان ملل، تا ۷ فوریه، حداقل ۶۰ فلسطینی به دلیل این تخریب‌ها بی‌خانمان شدند.

سازمان‌های غیردولتی محلی و بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشر مدت‌هاست به طیف وسیعی از اقدامات و سیاست‌های رژیم صهیونیستی را در قدس با هدف تغییر نسبت جمعیتی به نفع صهیونیست‌ها اشاره کرده‌اند.جابجایی اجباری و انتقال جمعیت تحت اشغال نظامی نقض قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

تقریباً ۲۰۰ هزار صهیونیست در شهرک‌های غیرقانونی در قدس شرقی اشغالی زندگی می‌کنند که بسیاری از آین شهرک‌ها در زمین‌های خصوصی فلسطین ساخته شده‌اند؛ آنها همچنین در خانه‌های فلسطینی زندگی می‌کنند که توسط شهرک‌نشینان با کمک این رژیم اشغال شده است.

بین سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۹۵، بیش از ۸۸ درصد از ساخت و ساز مسکن در قدس شرقی اشغالی در شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی با حمایت کابینه این رژیم انجام شد.


ارسال نظر: