X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 183
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 12:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 بهمن,1401 | 12:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 12:31 ب.ظ

نگرانی شهروندان ایسلند از ناتوانی پلیس و دستگاه عدالت کیفری در تامین امنیت و آرامش جامعه

  • نگرانی شهروندان ایسلند از ناتوانی پلیس و دستگاه عدالت کیفری در تامین امنیت و آرامش جامعه
اقدامات خشونت بار گروه های تبهکار در ایلسند که رو به افزایش است منجربه نگرانی‌های گسترده در این کشور شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر به نقل از مجله ریکجاویک گریپواین، اقدامات خشونت بار گروه های تبهکاری در ایلسند اکنون رو به افزایش است. حتی به دنبال خنثی شدن توطئه تروریستی مشکوک در سپتامبر سال گذشته پلیس ایسلند تلاش کرده است تا پلیس را به سلاح های پیشرفته و دفاعی بیشتر مجهز کند و همچنین به آنها اختیارات گسترده ای را حتی با توسل به زور و بهره گیری از شوکر برقی بدهد.

این در حالیست که برخی نمایندگان پارلمان ایسلند می گویند زندان های ایسلند بیش از حد شلوغ است و حدود 400 نفر در انتظار گذراندن دوران محکومیت خود هستند و می گویند وزارت دادگستری باید در وهله اول از نگرانی و وحشت شهروندان ایسلندی به جرم و جنایت جلوگیری کند.

فعال حقوق بشر و رئیس گروه حمایت از پناهندگان سولاریس گفت «جنگ علیه تروریسم شکست خورد. جنگ با مواد مخدر شکست خورد. اگر وزیر دادگستری قصد به حاشیه راندن بیشتر اینگونه ضعف ها در ایسلند را دارد و همچنین قصد منزوی کردن و دوری جستن جوانان از ایسلند را داشته باشد، در «جنگ» علیه جنایات سازمان‌یافته را نیز بازنده خواهد شد.»

در سالهای اخیر برخی اقدامات جنایی سازمان یافته در ایسلند با وجود جمعیت بسیار کم این کشور نگرانی و واهمه ای را میان شهروندان ایسلند مبنی بر ناتوانی پلیس و دستگاه عدالت کیفری در تامین امنیت و آرامش جامعه ایجاد کرده است.

برچسب ها: حقوق بشر, ایسلند
ارسال نظر: