X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 180
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 بهمن,1401 | 02:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 بهمن,1401 | 01:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 04 بهمن,1401 | 02:05 ب.ظ

تبعیض در استخدام، آموزش و برخورداری از تسهیلات اجتماعی برای معلولان در انگلیس

  • تبعیض در استخدام، آموزش و برخورداری از تسهیلات اجتماعی برای معلولان در انگلیس
انگلیس شاهد رشد نابرابری های اجتماعی برای افراد معلول است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تحقیقات نشان می دهد که جوانان معلول در مقایسه با جوانان غیرمعلول از نظر اشتغال و آموزش عقب هستند.

بر اساس گزارش theconversation ، این احتمال نیز وجود دارد که جوانان معلول به مشاغلی با حقوق و شرایط بدتر از والدین و افراد عادی جامعه خود دست یابند و این امر گویای این عارضه است که آنها تحرک اجتماعی و سلامت روانی رو به پایین دارند.

این تحقیق 16000 دانش آموز از مدارس انگلیسی را که در سال های 1989 و 1990 متولد شده بودند، تحت پوشش قرار داده است.

مطالعات نشان می دهد که احتمال بیکار شدن جوانان معلول در سن 25 سالگی بیشتر است: 35٪ از معلولان 25 ساله در این مطالعه بیکار بودند، در مقایسه با 18٪ از افرادی که معلول نبودند.

کمتر احتمال دارد آنها تحرک رو به بالا را تجربه کنند یعنی در نهایت در مشاغلی با حقوق و شرایط بهتر از دوستان تندرست و والدین خود قرار بگیرند.

در واقع، به احتمال زیاد برای جوانان معلول، تحرک فیزیکی و سلامت روانی رو به پایین، با مشاغلی با حقوق و شرایط بدتر از دیگر شهروندان عادی است.

در ادامه این تجزیه و تحلیل آشکار شد از بین جوانان معلولی که در سن 25 سالگی بیکار بودند، تعداد نامتناسبی از پیشینه طبقه اجتماعی پایین نسبت به جوانان معلول از طبقه اجتماعی متوسط و بالا که در این سن بیکار بودند، وجود دارد.

تحقیقات در خصوص تبعیض طبقاتی جوانان معلول در مدارس معمولی در انگلیس نیز بسیار ناخوشایند بود.

مصاحبه با 35 جوان در تحقیقات به عمل آمده نشان داد که اکثر جوانان دریافت حمایت مناسب در دوران مدرسه را دشوار دانسته اند. آنها اکثراً جوانانی بودند که از پیشینه‌های اجتماعی محروم بودند که در طول زمان با موانع فزاینده‌ای برای یادگیری مواجه شدند که پیامدهایبدی برای پیشرفت تحصیلی و تجربه کلی تحصیلی آنها داشه است.

لذا، در انگلیس افرادی که تبعیض و انگ ساختاری را تجربه می کنند احتمالاً در آموزش و اشتغال عقب خواهند ماند.

تفاوت طبقاتی در تجارب مدرسه جوانان معلول ممکن است تا حدودی تفاوت طبقاتی بین افراد معلول و غیرمعلول را در محل کار در آینده در زندگی نمایان سازد.

نابرابری‌های اجتماعی برای معلولان ممکن است به تبعیض در شیوه‌های استخدام، آموزش، عدم تعدیل‌های معقول در محل کار، و محدودیت‌هایی که مختص معلولیت فرد جوان است، مرتبط باشد.


ارسال نظر: