X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 185
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 بهمن,1401 | 12:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 بهمن,1401 | 12:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 بهمن,1401 | 01:28 ب.ظ

رسوایی بزرگ برای انگلیس/ 200 کودک پناهجو ناپدید شدند

  • رسوایی بزرگ برای انگلیس/ 200 کودک پناهجو ناپدید شدند
200 نفر از کودکان پناهجو در انگلیس ناپدید شده اند و ناتوانی وزارت کشور انگلیس در حمایت از این کودکان، به یک رسوایی بزرگ برای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تحقیقات آبزرور نشان می دهد 200 نفر از کودکان پناهجو از یک هتل زیر نظر وزارت این کشور ناپدید شده اند.

بر اساس گزارش المیادین، این روزنامه انگلیسی تاکید کرد باندهای قاچاق انسان در این ماجرا دست دارند.

آبزرور با برملا کردن این ماجرا، باندهای تبهکار را به ربودن 136 کودک از یکی از هتل‌های زیر نظر وزارت کشور انگلیس متهم کرد. این روزنامه به تکرار حوادث ربوده شدن کودکان پناهجویان به ویژه در منطقه ساحلی در جنوب این کشور اشاره کرد. با اینکه پلیس قبلا درباره به خطر افتادن ساکنان این هتل، هشدار داده بود.

سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس در این رابطه گفت: قدرت کامل برای جذب مهاجران غیرقانونی را نداریم. ما از مشکل تامین اسکان برای آنها رنج می بریم. ما پول‌های هنگفتی برای اسکان آنها در هتل‌ها پرداخت می کنیم. از این به بعد، دیگر با کسانی که به صورت غیرقانونی به انگلیس می آیند، مسامحه نخواهیم کرد.

ربوده شدن کودکان، نقطه سیاه دیگری است که در پرونده دولت انگلیس در تعامل با پناهجویان ثبت می شود. ایوت کوپر وزیر کشور دولت در سایه انگلیس، این موضوع را هولناک و شرم آور توصیف کرد و از دولت خواست آمار کودکان ربوده شده را منتشر کند.

ایوت کوپر وزیر کشور دولت در سایه انگلیس: دولت در مقابله با باندهای تبهکاری که جان مهاجران را به خطر می اندازند، شکست خورد. دولت همچنین در مجازات و محاکمه عناصر باندهای تبهکار ناکام ماند.

ساره اندرسون فعال حقوقی نیز در این خصوص گفت: دولت سوناک بر خلاف تعهداتش درباره جلوگیری از ورود مهاجران عمل کرد، زیرا در انعقاد توافقنامه تجاری با هند، اجازه داد هندی‌ها به انگلیس بیایند. به اعتقاد من، این اقدام ناعادلانه است.

وزارت کشور انگلیس ربوده شدن کودکانی را که به همراه والدین‌شان نیستند، تکذیب کرد. این در حالی است که وزیر مهاجرت انگلیس در نشست پارلمان در ماه اکتبر سال گذشته، به ناپدید شدن 142 مهاجر پس از رسیدن به انگلیس اذعان کرد.

استرداد مهاجران، در صدر اولویت‌های دولت سوناک قرار دارد. اولویتی که به گفته فعالان حقوق بشر، بر اساس آن، مهاجران را به خطر می اندازد. به ویژه که تبلیغات علیه مهاجران تشدید شده است.

ارسال نظر: