X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 212
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 بهمن,1401 | 09:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 بهمن,1401 | 09:33 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 بهمن,1401 | 09:42 ق.ظ

انتقاد شدید کمیته ضد شکنجه سازمان ملل به فرانسه درباره نقض حقوق کودکان

  • انتقاد شدید کمیته ضد شکنجه سازمان ملل به فرانسه درباره نقض حقوق کودکان
کمیته ضد شکنجه ملل متحد به علت بی توجهی فرانسه به مسئله بازگرداندن اتباع خود که در اردوگاه‌های سوریه بسر می‌برند، از این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سیاست فرانسه در بازگرداندن اتباع خود از جمله کودکان و مادرانشان که در اردوگاه‌هایی در سوریه به سر می‌برند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته ضد شکنجه ملل متحد، فرانسه را به علت نقض «کنوانسیون منع شکنجه و سایر رفتار‌ها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز» محکوم کرد.فرانسه از سال ۱۹۸۶ عضو این کنوانسیون است.

ماری دوزه وکیل چند نفر از بستگان زنان و کودکان ساکن اردوگاه‌ها در سوریه گفت: کمیته سازمان ملل معتقد است که فرانسه موظف است از این کودکان و مادرانشان که در شرایط بازداشت بسر می‌برند محافظت کند. آن‌ها نباید مورد رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرند.

این وکیل در گزارشی که برای سازمان ملل متحد ارسال کرده نوشته است فرانسه از بازداشت طولانی مدت این افراد در شرایط بد آگاهی کامل داشته است.

کمیته ضد شکنجه ملل متحد همچنین بر توان فرانسه برای مداخله به منظور پایان دادن به رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز کودکان و مادرانشان تاکید کرد.

۱۵۰ کودک فرانسوی و مادرانشان پنجمین زمستان را در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه تجربه می‌کنند.

ماری دوزه در گزارش خود به کمیته ضد شکنجه تصریح می‌کند حتی با وجود اینکه فرانسه ادعا می‌کند که به سیاست بی تفاوتی خود پایان داده است، اما همچنان تعهدات بین المللی خود را نادیده می‌گیرد و کودکان آسیب دیده را در اردوگاه‌های غیربهداشتی رها کرده است.

این وکیل معتقد است که فرانسه با آگاهی کامل از رنجی که این افراد متحمل می‌شوند و خشونتی که در معرض آن هستند، تصمیم گرفته است کودکان و مادرانشان را در یک منطقه جنگی رها کند.

این محکومیت جدید فرانسه علاوه بر محکومیت‌های کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و دادگاه اروپایی حقوق بشر در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ است.فرانسه در ماه‌های اخیر تنها ۳۵ کودک را به این کشور بازگردانده است.

ارسال نظر: