X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 228
تاریخ ثبت : شنبه, 01 بهمن,1401 | 02:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 بهمن,1401 | 01:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 بهمن,1401 | 02:07 ب.ظ

سیستم قضایی انگلیس در آستانه فروپاشی/ خودداری قضات از کار با دستمزد کم

  • سیستم قضایی انگلیس در آستانه فروپاشی/ خودداری قضات از کار با دستمزد کم
کانون وکلای جنایی انگلیس هشدار داد که سیستم عدالت کیفری انگلیس در آستانه فروپاشی است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، فرایند رسیدگی به دعاوی به دلیل نبود وکلا و حتی قضات معترض به پایین بودن دستمزها یا به تاخیر افتاده یا راکد می شوند.

بر اساس گزارش coastfm ، اکثر وکلای دادگستری در انگلیس و ولز خوداشتغال هستند، به این معنی که می توانند انتخاب کنند که کدام سمت کاری را انتخاب کنند.

«کرستی بریملو کی‌سی»، رئیس این انجمن می گوید: وکلای دادسرا با امتناع از رسیدگی به پرونده‌ها برای سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) و به جای آن با انتخاب فعالیت دفاعی از دریافت حقوق کافی راضی تر هستند.

وی می افزاید: «بسیاری از وکلای دادگستری می‌گویند که دیگر پیگرد قانونی نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند در پرونده‌ای قرار بگیرند که 20 درصد کمتر از فردی که دفاع می‌کند دریافت کنند».

کارشناسان حقوقی در انگلیس معتقدند اینکه نمی‌توانید وکیلی برای پیگرد قانونی پیدا کنید «بحران بی‌سابقه‌ای» است که منتهی به فروپاشی نظام قضایی می شود.

این امر بر تأخیرها تأثیر می گذارد زیرا پرونده ها گاهی اوقات برای یک سال دیگر بازمی گردند. بر آسیب های روحی شاکیان شاهد تأثیر می گذارد و بر متهمان محبوسی که می گویند گناهی ندارند و نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند تأثیر می گذارد. این کمبود به ویژه در پرونده های تجاوز جنسی و تجاوز جنسی جدی در انگلیس احساس می شود که به وکلای دادگستری با شرایط ویژه برای پیگرد قانونی نیاز دارند.

ارقام رسمی نشان می دهد که در ماه ژوئن 2022، 314 محاکمه تجاوز جنسی و تجاوز جنسی جدی بی اثر بوده است - به این معنی که به دلیل کمبود اتاق های دادگاه، قضات، وکلای مدافع یا وکلای دادسرا نتوانستند در همان روز برگزار شوند.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های کانون وکلای جنایی انگلیس، میزان «عدم حضور» 15 برابر بیشتر از سال 2022 و 10 برابر بیشتر از میانگین سالانه در هفت سال گذشته بوده است.

داده ها از آوریل تا ژوئن 2022 نشان می دهد که قربانیان تجاوز در حال حاضر به طور متوسط 1397 روز - تقریباً چهار سال - منتظر هستند تا پرونده هایشان تکمیل شود و بیشترین افزایش در تاخیر پس از دریافت اتهام است. پیامد درازمدت تاخیر و یا راکد ماندن دادرسی های کیفری، از بین رفتن اعتماد به دستگاه قضایی خواهد بود.

کارشناسان حقوقی معتقدند اگر مردم به سیستم قضایی اعتماد نداشته باشند، جرایم را گزارش نخواهند کرد زیرا متوجه موضوع نخواهند شد و مرتکب جنایت خواهند شد.


برچسب ها: انگلیس, سیستم قضا
ارسال نظر: