X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 292
تاریخ ثبت : شنبه, 01 بهمن,1401 | 01:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 بهمن,1401 | 01:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 بهمن,1401 | 01:44 ب.ظ

ژانویه سیاه برای کادر درمان و پزشکان فرانسه

  • ژانویه سیاه برای کادر درمان و پزشکان فرانسه
در فرانسه فشار بر بیمارستان‌ها و پزشکان عمومی با هجوم بیماری‌های زمستانی افزایش یافته و کارکنان پزشکی این ماه را «ژانویه سیاه» نامیده‌اند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، امانوئل ماکرون وعده داده که نحوه تأمین بودجه بیمارستان ها را تغییر دهد و پزشکان را از مدیریت وقت گیر رها کند تا آنچه را که او «حس بحران بی پایان» در خدمات بهداشتی می نامد، بشکند.

بر اساس گزارش بی بی سی ، پس از سال‌ها همه گیری، و با تورم شدید، بسیاری از مدیران بیمارستان ها می‌گویند کمبود مزمن کارکنان و افزایش تقاضا، کار آنها را غیرممکن کرده و سیستم بهداشتی فرانسه را تهدید می‌کند.

برخی از بیمارستان ها تا 90 درصد از کارکنان خود را به صورت گردشی در اعتصاب حضور در محل کار گزارش می کنند و دومین اتحادیه بزرگ بهداشتی فرانسه این هفته پس از دو هفته اعتصاب پزشکان عمومی فرانسوی، «تعطیلی نامحدود» را اعلام کرد.

جولیا ونتورینی، هشت سال پس از تحصیل در رشته پزشکی اکنون به عنوان پزشک عمومی می‌گوید «سیستم بهداشتی در فرانسه واقعاً در حال شکست است.»

وی می افزاید: او و بسیاری از همکلاسی هایش در حال بررسی این هستند که آیا این حرفه را به طور کامل کنار بگذارند یا سعی کنند در خارج از کشور کار کنند.

جولیا می گوید: «من به عنوان یک پزشک آینده نگران هستم، اما به عنوان یک بیمار نیز نگران هستم. ده سال پیش، می گفتم در فرانسه خدمت خواهم کرد. اما اکنون در فرانسه، اوضاع بسیار پیچیده است، و اگر در بریتانیا پول کافی بگیرم به آنجا خواهم رفت.»

دلایل بحران بهداشت و درمان فرانسه پیچیده است، اما فشار طولانی مدت جمعیت سالخورده در کنار کمبود کادر پزشکی به شدت توسط همه‌گیری کرونا مورد توجه قرار گرفه است.

اما به گفته سازمان بهداشت جهانی، تقریبا نیمی از پزشکان فرانسوی بالای 55 سال سن دارند و به دوران بازنشستگی نزدیک می شوند. در انگلیس این رقم حدود 15 درصد است.

بسیاری از پزشکان جوان‌تر به دلیل فشارهای فزاینده حرفه‌ای و مالی، که تلفات خود را بر نیروی کار خسته‌شده توسط کرونا نیز وارد می‌کند، به تعویق افتاده‌اند.

پائولین دوبار، برای یک خط پزشکی کار می کند، که برای کمک به کارکنان در حال شکستن زیر فشار راه اندازی شده است.

او می گوید از زمان شروع همه گیری کرونا تماس ها بیش از سه برابر شده است. امروز ما در مرحله بسیار نگران کننده ای هستیم و نسبت به اینکه به طور مرتب به خدمات اورژانس برای افرادی که تماس می گیرند و می گویند قصد خودکشی دارند، هشدار می دهیم.

سازمان ملی پرستاران تخمین می‌زند که 40 درصد از پرستاران شاغل می‌خواهند این حرفه را ترک کنند، علی‌رغم اینکه دولت سالانه 12 میلیارد یورو (10.5 میلیارد پوند) اضافی برای حقوق کارکنان بیمارستان اختصاص می‌دهد.

ارسال نظر: