X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 30 دی 1401
در کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در اجلاس سران مطرح شد؛
تعداد بازدید خبر : 231
تاریخ ثبت : شنبه, 01 بهمن,1401 | 09:17 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 30 دی,1401 | 05:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 بهمن,1401 | 09:17 ق.ظ

تفاهم برای تاسیس «انجمن بین‌المللی بانوان تاثیرگذار» با مرکزیت ایران

  • تفاهم برای تاسیس «انجمن بین‌المللی بانوان تاثیرگذار» با مرکزیت ایران
یکماه بعد از اقدامی سیاسی در حذف عضویت ایران از این کمیسیون مقام زنِ سازمان ملل، پایتخت جمهوری اسلامی ایران میزبان اجلاسی مهم در حوزه زنان و با حضور زنان تاثیرگذار از 96 کشور دنیا است. 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، همزمان با برگزاری اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در ایران که روزهای 29 و 30 دی در سالن اجلاس سران برگزار شد، پیشنهادی از سوی ایران برای تشکیل انجمن بین‌المللی بانوان تاثیرگذار مطرح و مقرر شد سند تفاهم‌نامه آن به امضای شرکت‌کنندگان برسد.

بر اساس گزارش وب سایت معاونت امور زنان و خانواده، در اعلامیه‌ای که برای تاسیس انجمن بین المللی بانوان تاثیرگذار آمده است، شرکت‌کنندگان برای خلق جهانی که در آن ارزش ذاتی محبت زنانگی، شکوه تعهد، عشق همسری و قدرت آرزوهای مادرانه با هدف ایجاد آینده روشن و سرشار از تعالی و عدالت برای فرزندان توافق کردند. 

همچنین در این یادداشت تفاهم تاکید شد که با در نظر داشتن بهبود توانمندسازی و ارتقای سطح زندگی زنان و کودکان در سراسر جهان، بدون تبعیض های جنسیتی، ملیتی و مذهبی برای مشارکت هم افزای بانوان و انتقال تجربه و حمایت بین فردی، الگوسازی و امید بخشی هدف گذاری شود.

 شرکت کنندگان در این تفاهم بر جذب سرمایه های دولتی، خصوصی و عمومی جهت پیشبرد اهداف انجمن تاکید کردند و مقرر شد برای پیگیری و نهایی سازی و تحقق اهداف این تفاهم نامه و دیگر پیشنهادات موسسان دبیرخانه در تهران تاسیس شود تا با ارتباط گیری و تعامل اسناد پیشنهادات را به تایید و امضای نهایی اعضا برساند.

در این نشست خانم دکتر جمیله سادات علم‌الهدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی هم برای نامگذاری این انجمن عنوان «گوهرشاد» را پیشنهاد داد و تاکید کرد: این شخصیت ایرانی یک ملکه پارسی بوده که حدود 800 سال پیش تحولات مهم فرهنگی ایجاد کرده و برای توسعه فرهنگ صلح تلاش بسیاری کرده است و نهایتأ در همین مسیر هم به شهادت رسیده است و در حال حاضر مسجد گوهرشاد در مشهد یکی از پررفت آمدترین مساجد ایران است.

ارسال نظر: