X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 238
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 دی,1401 | 10:27 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 دی,1401 | 09:25 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 دی,1401 | 10:38 ق.ظ

متهمان پرونده مرگ یک زن در کانادا تبرئه شدند

  • متهمان پرونده مرگ یک زن در کانادا تبرئه شدند
یک قاضی کانادایی محاکمه دو نگهبان یک بیمارستان که متهم به قتل عمد در پرونده یک زن که در این بیمارستان در «تورنتو» جان باخته بود را لغو کرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این زن در سال ۲۰۲۰ به دلیل امتناع از گذاشتن ماسک از سوی دو نگهبان بیمارستان «تورنتو» بازداشت شده و سپس در بیمارستان جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش نشنال پست، شان دانفی، قاضی دادگاه عالی انتاریو، اتهامات «شین هاتلی و آماندا روجاس سیلوا» را که با اتهام قتل عمد و سهل‌انگاری جنایی مواجه بودند، رد کرد.

فیلم امنیتی منتشر شده از این واقعه، مواجهه «دانیل استفانی وارینر» را در ۱۱ می ۲۰۲۰ با دو نگهبان نشان می‌دهد که یکی از نگهبانان برخوردی خشونت‌بار با «وارینر» داشته و دیگر نگهبانان نیز به وی کمک می‌کنند.

خانواده این زن کانادایی که ماه‌ها برای دادگاه منتظر بوده‌اند اکنون می‌گویند از این حکم شوکه شده‎اند.

«دنیز»، خواهر «وارینر» می‌گوید: اولین واکنش من به این حکم شوک و وحشت بود؛ هیچ پاسخگویی وجود ندارد. او یک زن بسیار نحیف بود که به وضوح حالش خوب نبود، با ناراحتی تنفسی دست و پنجه نرم می‌کرد و او را تا سر حد مرگ درگیر کردند. هیچ دلیل قانونی وجود نداشت که آنها علیه وارینر دست به خشونت بزنند.

«آماندا روجاس سیلوا»، ۴۲ ساله، و «شین هاتلی»، ۳۵ ساله، به قتل عمد و سهل‌انگاری جنایی در مرگ «وارینر» متهم شده بودند؛ اتهاماتی که آنها رد کردند و گفتند تنها از نیروی لازم برای کنترل او استفاده کردند.

اکنون، قاضی دادگاه به این نتیجه رسید که شواهد کافی برای محاکمه متهمان در این پرونده وجود ندارد، این اتهامات را کنار گذاشته شده است.

وارینر در ۱۱ می ۲۰۲۰ وارد بیمارستان شده و در حالی که از زدن ماسک خودداری کرده بود، هدف خشونت از سوی نگهبانان بیمارستان قرار گرفته و ۱۶ روز بعد در بیمارستان جان باخت.

برچسب ها: حقوق بشر, کانادا
ارسال نظر: