X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : دوشنبه, 12 دی,1401 | 11:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 دی,1401 | 11:13 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 12 دی,1401 | 11:21 ق.ظ

پرونده سیاه حقوق بشری عربستان در سال ۲۰۲۲

  • پرونده سیاه حقوق بشری عربستان در سال ۲۰۲۲

دیده بان حقوق بشر نام عربستان را در ریف اولین ناقضان حقوق بشر در جهان در سال ۲۰۲۲ قرار داد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر حادثه اعدام جمعی ۸۱ تن در عربستان را در لیست دوم ۱۰ نقض مهم حقوق بشر در جهان قرار داد.

 

بر اساس گزارش سعودی لیکس، این سازمان اعلام کرد، ۱۲ مارس ۲۰۲۲ مسئولان عربستانی ۸۱ نفر را اعدام کردند که این بزرگترین اعدام جمعی از حدود چند سال پیش بود. این اعدام‌ها در حالی صورت گرفت که عربستان وعده داده بود که مجازات اعدام را کاهش دهد. برخی از خانواده‌ها اخبار مرگ عزیزانشان را بعد از اعدام و از طریق رسانه‌ها دریافت کردند.


محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۲۲ با بزرگترین جنایت اعدام در تاریخ عربستان و با حکم‌های حبس طولانی بیش از هر زمان دیگری بر این کشور سلطه یافته و به عنوان یک انسان مستبد به خود مصونیت بخشید. محمد بن سلمان به خود سمت نخست وزیری داد و با این سمت آزادانه به نقض شدید حقوق بشر پرداخت.


طبق گزارش سازمان حقوق بشر اروپایی-عربستان در سال ۲۰۲۲ محمد بن سلمان مسئول واقعیت دردناک نقض حقوق بشر در عربستان بود. وی در سال‌های گذشته خصومت شدیدی را نسبت به ساده‌ترین اصول حقوق بشر نشان داده است.میزان سرکوب در عربستان در سال ۲۰۲۲ به دلیل حکومت محمد بن سلمان افزایش یافت. این کشور بزرگترین اعدام جمعی را انجام داده و ده‌ها تن نیز منتظر اعدام هستند. تعدادی از آن‌ها نوجوان هستند برخی نیز اتهامات سنگینی ندارند.

 

تعداد زیادی از مدافعان حقوق بشر و فعالان نیز در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند. میزان ظلم علیه زنان و نقض آزادی بیان نیز افزایش یافته و مردم از منازل و زادگاه خود اخراج می‌شوند. افزایش پیچیدگی روابط سیاسی بین المللی و بازی منافع زمینه خوبی را برای محمد بن سلمان جهت افزایش ظلم و ستم خود فراهم کرده است و این مسئله نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۳ بسیار بدتر خواهد بود.

 

 


 

برچسب ها: حقوق بشر, عربستان
ارسال نظر: