X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 05 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 258
تاریخ ثبت : دوشنبه, 05 دی,1401 | 03:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 05 دی,1401 | 08:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 05 دی,1401 | 03:33 ب.ظ

برخی از جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲

  • برخی از جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲
جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و ده‌ها فلسطینی در این سال از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سال ۲۰۲۲ سال شهدا و مقاومت فلسطین و «شیرین ابوعقله» است؛ اینها برجسته‌ترین پرونده‌های فلسطینی است که در سال ۲۰۲۳ باز خواهد بود.

بر اساس گزارش الرساله، «جمیل نجم» (۴ ساله) و «علاء عبدالله قدوم» (۵ ساله) از غزه و «رایان یاسر سلمان» (۷ ساله) و «محمود صمودی» (۱۲ ساله) از کرانه باختری؛ شهادت این کودکان تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ است.

همزمان با موج کشتار گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، که بارزترین آن شهادت ابوعاقله بود، سال ۲۰۲۲ بازگشت قوی به عملیات‌های مقاومتی را ثبت کرد که منجر به بیشترین تعداد هلاکت‌ صهیونیست‌ها از سال ۲۰۰۵ شد.

برخی از برجسته‌ترین داده‌های سال ۲۰۲۲ بر اساس منابع فلسطینی و صهیونیستی و گزارش‌های سازمان ملل در زیر آمده است:

۲۲۷ شهید فلسطینی از جمله ۱۶۹ شهید در کرانه باختری و ۵۳ شهید در غزه که بیشتر آنها در تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه آگوست به شهادت رسیده‌اند.

آخرین گزارش منتشر شده توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی (OCHA) نشان می‌دهد که بر اساس میانگین ماهانه، سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری از زمانی بود که سازمان ملل به طور سیستماتیک تلفات را از سال ۲۰۰۵ ثبت کرد.

در این سال ۹ هزار و ۳۳۵ فلسطینی در درگیری با ارتش اشغالگر صهیونیست یا در جریان تهاجم این رژیم به مناطق فلسطینی مجروح شدند.

۶ هزار و ۵۰۰ مورد دستگیری در میان فلسطینی‌ها ثبت شده که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها هنوز در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.

۸۳۳ ساختمان فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری از جمله مناطق شرق قدس اشغالی تخریب شده است.

۷۹۳ حمله توسط شهرک‎نشینان صهیونیست که ۵۸۲ مورد آن به اموال فلسطینی‌ها خسارت وارد کرد و ۲۱۱ مورد باعث زخمی شدن آنها شده است.

ماجرای حمله یک شهرک‎نشین با چاقو به یک فلسطینی تا شهادت وی هنگام دفاع از سرزمین خود در منطقه «سلفیت» در ژوئن ۲۰۲۲ در اینجا ذکر شده است.

۱۳ هزار و ۱۳۰ اصله درخت زیتون توسط اشغالگران و شهرک‌نشینان تخریب یا ریشه‌کن شده است.

حدود ۷ هزار و ۲۰۰ اقدام مقاومتی فلسطین بر اساس آمار رسانه‌های فلسطینی شامل ۴۱۳ مورد تیراندازی و بمباران دوگانه از راه دور در قدس بارزترین آنها بود، علاوه بر حملاتی که توسط نیروهای مقاومت در اراضی اشغالی انجام شد.

۳۱ صهیونیست در پی این عملیات‌ مقاومتی به هلاکت رسیده و ۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند؛ از جمله در عملیات کماندویی و حملات مسلحانه در کرانه باختری که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ است.

به گفته موسسه «آریج»، متخصص در نظارت بر شهرک‌سازی، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان اکتبر ۱۱۶ طرح شهرک‌سازی را با هدف قرار دادن بخش زیادی از زمین‌های فلسطین با بیش از ۱۳ هزار واحد شهرک‌سازی تصویب کرده است.

ارسال نظر: