X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 249
تاریخ ثبت : یکشنبه, 04 دی,1401 | 01:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 04 دی,1401 | 01:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 04 دی,1401 | 01:41 ب.ظ

ادامه حملات خشونت آمیز پلیس فرانسه علیه معترضان/ پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان

  • ادامه حملات خشونت آمیز پلیس فرانسه علیه معترضان/ پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان

اعتراضات اخیر در فرانسه بار دیگر به صحنه خشونت‌ پلیس علیه معترضان تبدیل شده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ساعاتی پس از کشته شدن سه معترض کْرد در حمله یک فرد مسلح در پاریس، درگیری‌هایی در بخش‌هایی از شهر پاریس آغاز شد و صدها نفر در اعتراض به قتل معترضین، با سر دادن شعارهایی در مرکز شهر تجمع کردند.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، نماینده معترضین در مصاحبه با رسانه های فرانسوی در رابطه با اعتراضات در این کشور گفت: «ما اصلاً محافظت نمی‌شویم. در 10 سال گذشته، برخی از فعالان و اقلیت ها در قلب پاریس کشته شدند.»

معترضان سطل های زباله را آتش زدند و شعارهایی را فریاد می زدند، برخی از معترضین، اتومبیل‌ها را واژگون کردند، حداقل یک وسیله نقلیه به آتش کشیده شد و شیشه‌های برخی مغازه‌ها شکسته شد.

نیروهای پلیس فرانسه برای متفرق کردن جمعیت در وسط شهر از گاز اشک آور استفاده کردند و هجوم سرکوبگرایانه نیروهای پلیس به جمعیت تظاهرکنندگان منجر به بازداشت برخی معترضین شد.

«لوران نونز»، رئیس پلیس پاریس در این رابطه گفت: «یک واقعه ناگهانی خشونت آمیز در تظاهرات رخ داده اما هنوز دلیل آن مشخص نیست. ده ها تن از معترضان مسئول اقدامات خشونت‌آمیز بودند که ۱۱ تن از آنها بازداشت و حدود ۳۰ نفر زخمی شدند و درگیری‌ها حدود دو ساعت قبل از متفرق شدن معترضان ادامه داشت.»

 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: