X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 607
تاریخ ثبت : شنبه, 03 دی,1401 | 04:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 03 دی,1401 | 03:56 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 03 دی,1401 | 04:02 ب.ظ

افزایش خشونت جنسی علیه زنان در کشورهای اروپایی

  • افزایش خشونت جنسی علیه زنان در کشورهای اروپایی

خشونت علیه زنان در کشورهای اروپایی ابعاد گسترده‌‎ای داشته که بسیاری از آنها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‎‌اند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در اتحادیه اروپا، زنان و دختران به‌ویژه تحت تأثیر تجاوز و آزار جنسی قرار دارند و بیش از ۹۰ درصد قربانیان تجاوز جنسی و بیش از ۸۰ درصد قربانیان آزار جنسی را تشکیل می‌دهند.


آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ درباره خشونت علیه زنان در سطح این اتحادیه منتشر کرد که نشان می‌دهد از هر سه زن، یک زن از زمانی که به سن ۱۵ سالگی رسیده، نوعی خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده است.


بر اساس گزارش «یورومد مانیتور»، از هر ۱۰ زن، یک زن مورد خشونت قرار گرفته است؛ به نوعی خشونت جنسی از سن ۱۵ سالگی به بعد، و از هر ۲۰ زن، یک زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.
 

نظرسنجی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ نشان داد که حدود ۲۲ درصد از زنان در اتحادیه اروپا از سن ۱۵ سالگی مورد خشونت فیزیکی و یا جنسی از سوی شریک زندگی خود قرار گرفته‌اند. حدود ۱۱ درصد از زنان در اروپا نوعی خشونت را تجربه کرده‌اند.


در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۱۵ هزار جنایت خشونت جنسی، که یک سوم آن تجاوز جنسی بود، توسط مقامات کشورهای اتحادیه اروپا ثبت شد. از هر ۱۰ قربانی تجاوز، ۹ نفر و از هر ۱۰ آزار جنسی، هشت قربانی، زنان بوده‌اند؛ انگلیس با ۶۴ هزار و ۵۰۰ مورد جرایم جنسی – که بیش از نیمی از آنها تجاوز جنسی بوده – بیشترین تعداد جرایم جنسی را به صورت مطلق ثبت کرده است، در حالی که آلمان در رتبه دوم، فرانسه سوم و سوئد در رتبه چهارم قرار دارند.


از نظر جمعیت، سوئد بود که بالاترین نسبت جرایم خشونت جنسی را گزارش کرد؛ پس از آن اسکاتلند، ایرلند شمالی، انگلیس و بلژیک قرار دارند.

در مورد تجاوز جنسی، بیشترین تعداد موارد در انگلیس رخ داده است و سوئد در رتبه دوم قرار دارد و در مورد میزان خشونت جنسی در اروپا در سال ۲۰۲۰، چهار کشور شمال اروپا (سوئد، ایسلند، نروژ و دانمارک) به این میزان رسیده‌اند. بالاترین ارقام در سوئد، کشوری که بیشترین گزارش خشونت جنسی را دارد، بیش از ۲۰۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ثبت شده است.

 

ارسال نظر: