X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 265
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 29 آذر,1401 | 01:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 29 آذر,1401 | 01:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 29 آذر,1401 | 01:17 ب.ظ

ستایشی: سوئد همه ارتباطات حمید نوری را قطع کرده است

  • ستایشی: سوئد همه ارتباطات حمید نوری را قطع کرده است
ستایشی در خصوص پرونده «حمید نوری»، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد گفت: بیش از یک ماه و نیم است همه ارتباطات حمید نوری با خانواده‌اش قطع شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، مسعود ستایشی، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود با خبرنگاران، در خصوص پرونده «حمید نوری»، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد گفت: ۳۷ ماه ( ۱۲۰۰ روز) از بازداشت سیاسی آقای نوری در سلول انفرادی می‌گذرد؛ بیش از یک ماه و نیم است همه ارتباطات حمید نوری با خانواده‌اش قطع شده است.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی این شهروند استفاده خواهد کرد. اگر دولت سوئد رویه‌های مغرضانه سیاسی خود را کنار بگذارد و خود را از تاثیرپذیری از گروهک تروریستی منافقین رها کند چیزی جز حکم برائت و تادیه خسارت برای حمید نوری نخواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه در تشریح پرونده بازداشت حمید نوری یادآور شد: رای بدوی که صادر شده، وکیل پرونده به این رای اعتراض کرده است؛ رسیدگی دادگاه تجدید نظر سوئد بعد سال جدید میلادی(دی ماه) آغاز می شود.

ستایشی در خاتمه گفت: قوه قضاییه و دادستان کل با همتای سوئدی مکاتبه کرده و به فرایند رسیدگی و نقض حقوق قانونی حمید نوری با جدیت معترض شده است؛ همین اقدام هم از طریق معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و هم از طریق نهادهای حقوق بشری به عمل آمده است.


ارسال نظر: