X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 28 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 211
تاریخ ثبت : دوشنبه, 28 آذر,1401 | 09:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 28 آذر,1401 | 08:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 28 آذر,1401 | 09:20 ق.ظ

کاظمی فرد:۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال‌‌اند

  • کاظمی فرد:۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال‌‌اند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی با بالغ بر ۶ هزار کادر در کنار قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند، گفت: کار دفاتر قضایی، کار حاکمیتی است و از این رو بر این دفاتر نظارت داریم.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، محمد کاظمی فرد با اشاره به تلاش برای واگذاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، بر شکل دهی کارهای جدید در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای حل مشکلات قوه قضاییه و مردم استفاده شود.


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهارکرد: آیین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مفاهیم جدیدی بازتعریف شده و حرکت جدیدی برای این دفاتر آغاز شده است و در روزهای اخیر آزمون جذب این دفاتر نیز برگزار شده است. دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به این منظور راه اندازی شده اند که دسترسی مردم به خدمات قضایی تسهیل شود.

 

کاظمی فرد افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی با بالغ بر ۶ هزار کادر در کنار قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند. کار دفاتر قضایی، کار حاکمیتی است و از این رو بر این دفاتر نظارت داریم.
 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گفت: جایگاه دفاتر الکترونیک قضایی خوب است و باید کارکردهای این دفاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد. در سیاست جدید درباره دفاتر الکترونیک قضایی، تعداد دفاتر مورد توجه نیست و کیفیت خدمات مورد توجه است و دراین زمینه بازرسی های هوشمند مدنظر قرار دارد و در حال حاضر نیز نظرسنجی الکترونیک از مراجعان انجام می شود.


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: خدمات جهادی دفاتر الکترونیک قضایی، افزایش خدمات سایر مراجع قضایی در دفاتر، خدمات مشاوره و خدمات سیار نیز درباره دفاتر الکترونیک قضایی در دست پیگیری است. بالاترین درصد استفاده از خودکاربری با ۳۰درصد در حوزه گواهی عدم سوء پیشینه است.


 وی در خاتمه گفت: دستورالعمل برون سپاری خدمات دستگاه قضایی نیز تدوین شده است.
 

 

ارسال نظر: