X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 224
تاریخ ثبت : دوشنبه, 21 آذر,1401 | 02:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 21 آذر,1401 | 10:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 21 آذر,1401 | 02:42 ب.ظ

گزارش کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان درباره آلمان

  • گزارش کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان درباره آلمان
تبعیض در زمینه‌های مختلف در آلمان ادامه دارد و همچنان قربانی می‌گیرد؛ زنان یکی از عمده ترین قربانیان تبعیض در این کشور اروپایی هستند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، آژانس فدرال ضد تبعیض آلمان در گزارشی که در ماه آگوست سال جاری منتشر شد، اعلام کرد ۲۰ درصد موارد تبعیض ثبت شده در آلمان تبعیض جنسیتی است.

موضوع تبعیض علیه زنان در آلمان مورد انتقاد کنوانسیون رفع تبعیض سازمان ملل نیز بوده و بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان) را ناچار به بررسی این موضوع کرده است.طبق گزارش « bundestag»، بوندستاگ برای نخستین بار در ماه نوامبر نهمین گزارش کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان در آلمان را مورد بررسی قرار داد.

کنوانسیون مذکور خواستار رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان شده بوددر عین حال، درخواست‌ها برای تصویب «کنوانسیون استانبول»، (کنوانسیون شورای اروپا برای جلوگیری از وقوع خشونت علیه زنان و خشونت خانگی و مبارزه با آن) افزایش یافته است.

از جمله موارد تبعیض و نقض حقوق زنان در آلمان می‌توان به مواردی مانند خشونت جنسیتی خاص علیه زنان، قاچاق انسان و استثمار بر اثر فحشا، تبعیض در مشارکت در زندگی سیاسی و عمومی، آموزش، اشتغال و بهداشت، تبعیض علیه زنان روستایی، گروه‌های محروم و زنان پناهجو اشاره کرد.

این در حالیست که آسوشیتدپرس گزارش داد که خشونت خانگی در آلمان طی ۵ سال گذشته افزایش یافته است. دولت آلمان اخیرا اعلام کرد که تعداد قربانیان خشونت خانگی در آلمان در پنج سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش یافته است و که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها زن هستند.

 یک گزارش دولتی نشان داد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۴ هزار مورد خشونت خانگی در آلمان وجود داشته است که نسبت به سال ۲۰۱۷، حدود ۵ هزار مورد افزایش یافته است. با وجود این باید توجه داشت که رقم واقعی احتمالا بسیار بیشتر است، زیرا بسیاری از قربانیان از گزارش خشونت خانگی به پلیس می‌ترسند.

 در هر ساعت، به طور متوسط ۱۳ زن در آلمان قربانی خشونت خانگی می‌شوند و تقریبا هر روز، یک زن هدف اقدام به قتل خانگی قرار می‌گیرد؛ تقریبا هر سه روز نیز یک زن بر اثر خشونت خانگی به قتل می‌رسد.

ارسال نظر: