X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 361
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 15 آذر,1401 | 03:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 15 آذر,1401 | 01:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 15 آذر,1401 | 03:02 ب.ظ

۱۰۹۲ نفر طی ۱۲ ماه بر اثر شلیک مرگبار پلیس آمریکا کشته شدند

  • ۱۰۹۲ نفر طی ۱۲ ماه بر اثر شلیک مرگبار پلیس آمریکا کشته شدند
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به بررسی قربانیان تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ پرداخته است.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پلیس آمریکا سالانه حدود هزار نفر را با شلیک گلوله به قتل می‌رساند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بررسی‌های انجام شده توسط این روزنامه پس از قتل «مایکل براون»، شهروند سیاهپوست غیرمسلح توسط پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۴ نشان داد که اطلاعات گزارش شده به «اف بی آی» در مورد تیراندازی‌های مرگبار پلیس کمتر از نصف تیراندازی‌های مرگبار ثبت شده است.

این شکاف میان آمارهای اعلامی و آمارهای واقعی در سال‌های اخیر رشد داشته است؛ تا سال ۲۰۲۱، تنها یک سوم از تیراندازی‌های مرگبار در پایگاه داده‌های «اف بی آی» قرار گرفت؛ دلیل این امر نیز عدم الزام پلیس محلی برای گزارش این حوادث به دولت فدرال اعلام شد.

البته بهانه مذکور با توجیهاتی مانند سیستم به روز شده «اف بی آی» برای گزارش داده‌ها و سردرگمی میان مجریان قانون محلی در مورد مسئولیت‌های گزارش تکمیل شد. واشنگتن پست، از سال ۲۰۱۵ اقدام به ثبت مشخصات همه افرادی کرد که بر اثر شلیک پلیسِ در حال انجام وظیفه، جان خود را از دست دادند.

از آن زمان هزاران مرگ یا به عبارت دقیق تر ۷ هزار و ۹۹۹ نفر بر اثر شلیک پلیس آمریکا به قتل رسیدند.مقایسه سال ۲۰۲۲ با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که تعداد تیراندازی‌های مرگبار پلیس در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ قتل شهروندان توسط پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۱ رکورد شکست.

بررسی «واشنگتن پست» نشان می‌دهد که سیاه پوستان آمریکایی با نرخ بسیار بالاتری از آمریکایی‌های سفیدپوست کشته می‌شوند، اگرچه نیمی از افرادی که توسط پلیس هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند، سفیدپوست هستند، اما سیاه‌پوستان آمریکایی به میزان نامتناسبی هدف گلوله قرار می‌گیرند.

سیاهپوستان تقریبا ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما بیش از دو برابر سفیدپوستان آمریکایی توسط پلیس کشته می‌شوند.نکته مهم دیگر این که آمریکایی‌های اسپانیایی تبار نیز توسط پلیس به میزان نامتناسبی کشته می‌شوند. بیشتر قربانیان تیراندازی‌های پلیس آمریکا جوان هستند؛ بیش از نیمی از افرادی که توسط پلیس هدف قرار گرفته و کشته شده اند، بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند.

ارسال نظر: