X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 205
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 آذر,1401 | 03:30 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 آذر,1401 | 03:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 آذر,1401 | 03:30 ب.ظ

افشاگری گاردین درباره عدم اجرای طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستانی در انگلیس

  • افشاگری گاردین درباره عدم اجرای طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستانی در انگلیس
انگلیس به هیچ یک از وعده‌های خود مبنی بر اسکان دادن به پناهجویان افغانستانی عمل نکرده است.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، انگلیس تاکنون حتی یک نفر از پناهجویان افغانستانی همکار خود در افغانستان را اسکان نداده است.

بر اساس گزارش گاردین، انگلیس حتی یک نفر از شهروندان افغانستانی که نزدیک به یک سال پیش وعده اسکان مجدد در انگلیس را دریافت کرده بودند، اسکان نداده است.

این در حالیست که انگلیس مدعی بود بر اساس طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستانی (ACRS) که در ماه ژانویه راه اندازی شد، شهروندان افغانستانی خارج از این کشور را می‌پذیرد؛ هدف ادعایی طرح مذکور کمک به افغانستانی‌هایی بود که برای دولت انگلیس کار می‌کردند یا به آن وابسته بودند.

منتقدان می‌گویند که دلیل این امر ترکیبی سمی از بی کفایتی و بی تفاوتی دولت انگلیس است.در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقط پنج تا هشت نفر در حال کار بر روی این طرح هستند اما روی طرح اسکان پناهجویان اوکراینی ارائه شده از اوایل سال جاری، ۵۴۰ نفر کار می‌کنند.

 منابع آگاه دلیل این امر را عدم اولویت داشتن پناهجویان افغانستانی می‌دانند؛ این در حالیست که تلاش انگلیس برای تخلیه افغانستانی‌های همکار دولت این کشور پس از آگوست ۲۰۲۱ بسیار مورد انتقاد بوده است.

وزیر مهاجرت در سایه انگلیس، از دولت این کشور خواست تا با فوریت در رابطه با پناهجویان افغانستانی عمل کند.مدیر سازمان تخلیه و اسکان مجدد افغانستان، تلاش انگلیس در مورد پناهجویان افغانستانی را یک شکست توصیف کرد.

وی گفت: انگلیس مدعی است که یک قدرت جهانی است، اما ما با نشان دادن توانایی خود در سطح بین المللی خود را شرمنده کرده ایم.

در حالی که وزارت کشور انگلیس اصرار دارد که ۶ هزار و ۳۰۰ شهروند افغانستانی همکار دولت انگلیس را به مناطق امن برده، اما گزارش‌های «Observer » و «Lighthouse » اعلام کردند که هیچ یک از این افراد از ژانویه ۲۰۲۲، زمانی که این طرح راه اندازی شد، پذیرفته نشده و جابجا نشده اند.

برچسب ها: مهاجران, انگلیس
ارسال نظر: