X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 154
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 01 آذر,1401 | 08:12 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 30 آبان,1401 | 05:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 01 آذر,1401 | 08:12 ق.ظ

کنعانی: رویکرد کشورهای غربی در موضوعات حقوق بشری سیاسی است

  • کنعانی: رویکرد کشورهای غربی در موضوعات حقوق بشری سیاسی است
«کنعانی» در مورد استفاده ابزاری از حقوق بشر در رابطه با ایران، گفت: نگاه ایران این است که سیاسی کردن موضوع حقوق بشر به هیچ وجه سازنده نیست و استفاده ابزاری از آن نمی‌تواند به پیشبرد ارزش‌ها و اهداف جامعه جهانی در رابطه با حقوق بشر کمک کند؛ هر گونه تلاش کشورها به ویژه تعداد مشخصی از کشورهای غربی از جمله آلمان در طرح موضع علیه ایران در شورای حقوق بشر با رویکرد سیاسی است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران، با اشاره به استفاده ابزاری از حقوق بشر در رابطه با ایران، اظهار داشت: نگاه ایران این است که سیاسی کردن موضوع حقوق بشر به هیچ وجه سازنده نیست و استفاده ابزاری از آن نمی‌تواند به پیشبرد ارزش‌ها و اهداف جامعه جهانی در رابطه با حقوق بشر کمک کند؛ هر گونه تلاش کشورها به ویژه تعداد مشخصی از کشورهای غربی از جمله آلمان در طرح موضع علیه ایران در شورای حقوق بشر با رویکرد سیاسی است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: کشورهایی در این ارتباط در حال پیشگامی برای استفاده ابزاری از حقوق بشر هستند که سوابق حقوق بشری آن‌ها بسیار تیره و تار است؛ آن‌ها در طول تاریخ جنایات زیادی علیه بشریت انجام داده اند و جان هزاران هزار انسان را در جنگ‌ها و تجاوزات مختلف قربانی امیال سیاسی خود کردند. این‌گونه اقدامات از سوی این کشورها نشان دهنده یک رویکرد غیرسازنده است

سخنگوی وزارت امور خارجه به صورت ویژه به سوابق حقوق بشری سیاه آلمان اشاره کرده و گفت: دولت آلمان که تاریخ تیره و تاری از سوابق حقوق بشر دارد، نه جایگاه اخلاقی و سیاسی در این ارتباط دارد و نه حق این گونه اظهارات درباره کشورهای مستقل.

کنعانی در ادامه در خصوص استمرار حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نیز گفت: یکی از دلایل استمرار حملات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه سوریه و اقدام این رژیم علیه تمامیت سوریه عدم واکنش نهادهای بین المللی و عدم واکنش جدی کشورهای موثر در این زمینه است؛ هر گونه نقض حاکمیت سوریه قطعا نقض صریح مقررات بین المللی است.

وی افزود: سوریه و مردم این کشور به صورت متمادی قربانی تجاوزهای رژیم صهیونیستی بودند؛ ما در این ارتباط از هرگونه اقدام دولت سوریه برای حفاظت از تمامیت ارضی خود حمایت می‌کنیم.










ارسال نظر: