X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 175
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 آبان,1401 | 01:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 آبان,1401 | 04:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 آبان,1401 | 01:44 ب.ظ

رژیم صهیونیستی خانه یک فعال حقوق بشر را به منطقه نظامی تبدیل کرد

  • رژیم صهیونیستی خانه یک فعال حقوق بشر را به منطقه نظامی تبدیل کرد

رئیس یک نهاد حقوقی فلسطینی با انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی به تروریستی خواندن برخی نهادها و سازمان‌های حقوقی فلسطینی بر ادامه مبارزه در این زمینه تأکید کرد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد خانه یک فعال حقوق بشر محصور و به منطقه نظامی تبدیل شود.

بر اساس گزارش راشا تودی، عیسی عمرو، فعال فلسطینی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که او از حمله خشونت آمیز نظامیان صهیونیستی به خودش و همکارانش شکایت کرده است.

عیسی عمرو  می گوید: در حدود ۱۰ سرباز وارد خانه ام شدند و از دوستان و میهمانم خواستند آنجا را ترک کنند. آن‌ها گفتند تنها من حق دارم در خانه بمانم. این بستن خانه من یکی از مجموعه حملات شهرک نشینان به این خانه و ساکنان آن است. آن‌ها نمی‌خواهند صدای ما به جامعه بین المللی برسد و نمی‌خواهند ما به دنیا بگوییم که اسرائیل دموکراسی نیست و اسرائیل از خودش دفاع نمی‌کند. ارتش اسرائیل به جای مجازات کردن خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه ما، با بستن خانه من و اعلام آن به عنوان یک منطقه نظامی بسته ما را مجازات می‌کند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که «یهودیا ریزولیا»، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی درباره بستن منزل عمرو و تبدیل آن به منطقه بسته نظامی تصمیم گیری کرده است.

او همچنین استفاده گروه‌های حقوق بشری را از خانه عمرو هدف قرار داده است. عمرو همچنین گفت فلسطینی‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا این دستور را لغو کنند.


عمرو گفت: دیر زمانی است که شهرک نشینان اسرائیلی بسته شدن این خانه را خواستارند. آن‌ها می‌خواهند فلسطینی‌ها از این منطقه منتقل شوند و به جای دیگری بروند. من به دادگاه‌های اسرائیلی رفته ام و تلاش کرده ام اثبات کنم این اقدامات عادلانه نیست. ما این دستور را به چالش کشیده ایم و کارزاری محلی آغاز کرده ایم و از وزارت امور خارجه آمریکا و دیگر نهاد‌های اتحادیه اروپا که معمولا از فعالان حقوق بشری حمایت می‌کنند، درخواست کمک کرده ایم. ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا این حکم را به چالش بکشیم.

 

ارسال نظر: