X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 177
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 10 آبان,1401 | 03:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 10 آبان,1401 | 03:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 11 آبان,1401 | 09:59 ق.ظ

ازدحام جمعیت در زندان های فرانسه

  • ازدحام جمعیت در زندان های فرانسه
زندانیان در زندان‌های فرانسه به دلیل کمبود جا روی زمین می‌خوابند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، زندانیان فرانسه به دلیل کمبود جا و پرشدن ظرفیت زندان های این کشور، مجبورند به روی زمین بخوابند به گونه ای که ۲۰۵۳ زندانی‌ روی تشک‌ و روی زمین می‌خوابند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دادگستری فرانسه در گزارشی که در وب سایت خود منتشر کرد، آمار زندانیان در فرانسه را اعلام کرد.بنابراین، بر اساس داده‌های این وزارتخانه، در اول اکتبر ۲۰۲۲، هفتاد و دو هزار و ۳۵۰ نفر در زندان‌های مختلف فرانسه زندانی بودند.

طبق گزارش «آمار مؤسسات و افراد زندانی در فرانسه»، در مجموع هشتاد و شش هزار و ۹۹۸ نفر زندانی هستند که چهارده هزار و ۶۴۸ نفر غیر بازداشتی هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹/۴ درصد افزایش داشته است.

در مورد افراد زندانی نیز در مدت مشابه سال قبل شصت و نه هزار و ۱۷۳ نفر بوده و با افزایش ۴.۶ درصدی تعداد هفتاد و دو هزار و ۳۵۰ نفر محکوم به زندان می‌شوند.
با این حال، باز هم طبق همین گزارش، تعداد مکان‌های موجود نسبت به سال قبل با شصت هزار و ۷۰۹ مکان ثابت باقی مانده است. در نتیجه، حداقل ۲۰۵۳ تشک روی زمین به زندانیان اجازه میدهد بخوابند.

همچنین اختلافات زیادی بین زندان‌ها وجود دارد. در واقع، از حدود ۲۶۰ مؤسسه، سه مؤسسه بیش از ۲۰۰ درصد اشغال هستند در حالی که ۵۳ مؤسسه دارای تراکم زندان بین ۱۵۰ درصد و ۲۰۰ درصد هستند. ۱۴۱ موسسه با تراکم زیر ۱۰۰ درصد بهتر عمل می‌کنند.

مدافعان حقوق بشر به طور مرتب از شرایط زندانیان در فرانسه ابراز تأسف می‌کند و خواستار بهبود شرایط بازداشت، به ویژه با باز کردن مکان‌های جدید به منظور جلوگیری از شلوغی زندان است.

برچسب ها: زندان, فرانسه
ارسال نظر: