X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 161
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 03 آبان,1401 | 03:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 03 آبان,1401 | 11:39 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 03 آبان,1401 | 03:45 ب.ظ

تداوم خشونت پلیس فرانسه علیه پناهجویان

  • تداوم خشونت پلیس فرانسه علیه پناهجویان

خشونت‎های پلیس فرانسه علیه پناهجویان در این کشور با انتقادهای بسیاری مواجه است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، طی سال‌های اخیر خشونت‌های پلیس فرانسه علیه پناهجویان با انتقاد گروه‌های حقوق بشری و حامیان پناهجویان مواجه شده است.


این خشونت‌ها به‌خصوص در اردوگاه «کاله» در شمال فرانسه ابعادی گسترده‌‎تر داشته و همچنان جریان دارد. به طور مداوم نیروهای پلیس فرانسه به این اردوگاه یورش برده و با آنها درگیر می‌شوند، در مواردی نیز دارایی و وسایل افراد حاضر در این اردوگاه از سوی نیروهای پلیس ضبط می‌شود.

 

بر اساس گزارش آناتولی، سال گذشته، معترضان در حمایت از پناهجویان «کاله» و در برخی مناطق دیگر راهپیمایی کردند. با این وجود پلیس فرانسه مدعی است که «هدف از این عملیات پایان دادن به اشغال‌های غیرقانونی در کاله و جلوگیری از بازسازی یک اردوگاه بزرگ ناسالم و حذف مهاجران از شبکه‌های مافیایی قاچاقچیان است.»


اخیرا دادستانی فرانسه تحقیقاتی را درباره خشونت‌های پلیس این کشور علیه پناهجویان و مهاجران آغاز کرده است. پس از گزارش ناظران حقوق بشر (HRO)، یک سازمان غیردولتی، در مورد این حادثه، دفتر دادستانی «بولونی-سور-مر» تحقیقاتی را درباره «خشونت احتمالی انجام شده توسط افرادی که دارای مقامات دولتی هستند» در «کاله» در ماه آگوست آغاز کرده است.

 

یکی از فعالان حقوق بشر، گفت: ما نامه‌ای به دادستان ارسال کرده بودیم تا عاملان را پیدا و مجازات کنند. شش سال پیش، کمپ مهاجران جنگل «کاله» توسط پلیس فرانسه تخریب شد و امروز خود اردوگاه بسته شده اما مهاجران در آن حضور دارند؛ در واقع، تعداد آنها بیش از هر زمان دیگری است و تعداد افرادی که در آگوست ۲۰۲۲ تلاش کردند از کانال «مانش» عبور کنند، بی‌سابقه است.


طی سال‌های اخیر در موارد متعددی نیروهای پلیس فرانسه به این اردوگاه یورش برده و رفتار خشونت‌باری را با افراد حاضر در آن داشته‌اند.
 

 

برچسب ها: فرانسه, پناهجویان
ارسال نظر: