X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 02:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 12:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 02:04 ب.ظ

برپایی اعتراض سراسری در اروپا

  • برپایی اعتراض سراسری در اروپا
تظاهرات سراسری در کشور‌های اروپایی در محکومیت سیاست‌های دولت‌های این کشور‌ها در زمینه تورم، افزایش قیمت‌ها و بحران انرژی برگزار شد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تظاهرات سراسری در کشور‌های اروپایی در محکومیت سیاست‌های دولت‌های این کشور‌ها در زمینه تورم، افزایش قیمت‌ها و بحران انرژی برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این اعتراضات در آلمان، مولداوی و فرانسه در حال برگزاری است.پاریس پایتخت فرانسه صحنه برگزاری تظاهرات به منظور درخواست از دولت برای رسیدگی به مشکلات ناشی از تورم و بحران سوخت است که با حضور نیرو‌های گارد ویژه و ضد شورش همراه بود.

برگزار کنندگان "راهپیمایی در اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی و انفعال در برابر تغییرات اقلیمی" اعلام کردند: عصر روز یکشنبه حدود ۱۴۰ هزار نفر در این راهپیمایی در پاریس که ائتلاف چپگرایان نوپ (Nupes) آن را سازماندهی کرده بود، شرکت کردند.

اورلی تروو، نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر " LFI" که این راهپیمایی را رهبری می‌کند، اعلام کرد: ما پیش‌تر نیز در شرط بندی خود موفق شدیم. این فقط یک شروع است. پیش از وی نیز ژان لوک ملانشون به "موفقیت بزرگ" در برگزاری این راهپیمایی اشاره کرد.

رهبر چپگرا‌های ترقی خواه در فرانسه، خواستار اعتصاب سراسری در این کشور شد و تاکید کرد فرانسه به علت سیاست‌های دولت، شاهد هرج و مرج است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: ژان لوک ملانشون در تظاهرات گسترده امروز در پاریس گفت: نوعی جبهه ملی در حال شکل گیری است. فرانسه شاهد یک هفته غیرعادی خواهد بود و باید همه ما فکر کنیم که چطور به یکدیگر کمک کنیم. فرانسه شاهد نوعی هرج و مرج است که به علت شما (تظاهرکنندگان) نیست، بلکه به علت آن‌ها (دولتمردان) است. تسلیم نشوید و مانع غارت ثروت خودتان شوید. با وحدت می‌تواند جبهه مردمی تشکیل داد. وحدت ملی، راه حل این بحران است. ما در حال تشکیل یک جبهه مردمی هستیم که وقتی زمانش برسد، قدرت را در کشور در دست خواهد گرفت.

وی خواستار اعتصاب سراسری در فرانسه شد.

نیرو‌های امنیتی فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که برای شکستن ویترین مغازه‌ها تلاش می‌کردند، گاز اشک آور شلیک کردند.

ارسال نظر: