X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 11:14 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 10:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 11:14 ق.ظ

صدمات روحی وارد آمده به پناهجویان در بازداشتگاه‌های استرالیا مانعی بر سر راه انتقال آن‌ها به نیوزیلند

  • صدمات روحی وارد آمده به پناهجویان در بازداشتگاه‌های استرالیا مانعی بر سر راه انتقال آن‌ها به نیوزیلند

روزنامه گاردین گزارش داد در حالی که بیش از ۱۲۰۰ پناهجو  در بازداشتگاه های استرالیا می‌توانستند جهت انتقال به نیوزیلند درخواست دهند به دلیل آسیب های روحی وارده شده به آنها تنها ۳۴ نفر از پناهجویان برای انتقال به نیوزلند درخواست داده اند.
|

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، روزنامه گاردین در گزارشی ضمن یادآور شدن پذیرش پیشنهاد نیوزیلند از جانب دولت استرالیا در ماه مارس سال جاری میلادی مبنی بر اسکان مجدد تا ۴۵۰ پناهجو در این کشور در خلال ۳ سال آتی، صدمات و آسیب های روحی وارده بر پناهجویان در بازداشتگاه های استرالیا را مانعی بر سر راه انتقال آنها بیان کرده است.


بر اساس گزارش وب سایت سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این زمینه گفت:  در ۶ ماه گذشته، تنها ۳۶ تن از پناهجویان محبوس در بازداشتگاه‌های استرالیا از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند – امری که بخشی از آن به دلیل اِعمال خشونت و وضعیت ناگوار روحی پناهجویان در قوانین مهاجرتی استرالیا است.
 
این گزارش می افزاید: بسیاری از پناهجویان در پی تحمل حبس در بازداشتگاه‌های استرالیا برای سال‌های متمادی، آن چنان دچار آسیب‌های روحی شده‌اند که توانایی خود برای ارائه درخواست جهت انتقال به نیوزیلند را از دست داده و یا به این فرآیند پناهجویی اعتمادی ندارند.

 بنا بر گزارش روزنامه گاردین، در حالی که بیش از ۱۲۰۰ پناهجو می‌توانستند جهت انتقال به نیوزیلند درخواست دهند، کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل تنها درخواست ۳۶ تن را دریافت نموده و بنا بر اظهارات مقام‌های نیوزیلند تنها ۱۴ تن مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند.

 این نهاد سازمان ملل یادآور شده است: پناهجویان آسیب‌دیده همچنین در خصوص ترک اعضای خانواده خود در استرالیا و عدم توانایی روحی لازم جهت احیای مجدد زندگی خود در کشوری جدید، پس از آنچه که در خلال این سال‌ها متحمل شده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
 این گزارش در ادامه به اظهارات مقام‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مبنی بر دشواری پردازش پرونده‌های این پناهجویان به دلیل آسیب‌های بسیار شدید روحی وارد آمده به آن‌ها و حتی برخورداری برخی از آن‌ها از تجاربی اشاره کرده، که مصداق شکنجه بوده‌اند.


طبق گزارش سازمان پزشکان بدون مرز در سال ۲۰۱۸ میلادی، حدود یک سوم پناهجویان بیمار در بازداشتگاه نائورو اقدام به خودکشی نموده، ۶۰ درصد از آن‌ها افکار خودکشی را از سر گذرانده و ۱۲ بیمار نیز دچار سندرم نادری شده‌اند که قدرت کلام را از آن‌ها سلب کرده و آن‌ها را دچار روان‌پریشی کرده است.

 

ارسال نظر: