X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 190
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 20 مهر,1401 | 12:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 20 مهر,1401 | 12:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 20 مهر,1401 | 12:40 ب.ظ

انتخاب ۱۴ عضو جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل

  • انتخاب ۱۴ عضو جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل

اعضای سازمان ملل متحد، ۱۴ عضو جدید شورای حقوق بشر این نهاد بین المللی را انتخاب کردند.


 

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کشورهای الجزایر، بنگلادش، بلژیک، شیلی، کاستاریکا، گرجستان، آلمان، قرقیزستان،مالدیو، مراکش، رومانی، آفریقای جنوبی، سودان و ویتنام به عنوان اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل معرفی شدند.


بر اساس این گزارش، برای  ۴ کرسی در گروه آفریقا، ۴ کرسی در گروه آسیا، دو کرسی در گروه اروپای شرقی، دو کرسی در گروه آمریکای لاتین و کارائیب و دو کرسی در گروه اروپای غربی و سایر کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل رای گیری صورت گرفت.

در گروه آفریقا، ۴ کشور الجزایر، مراکش ، آفریقای جنوبی و سودان کاندیدا شده بودند که هر چهار کشور رای لازم را بدست آوردند.

 در گروه آسیا،  کشورهای افغانستان، بنگلادش، قیرقیزستان، مالدیو، کره جنوبی، ویتنام کاندیدا شده بودند که فقط کشورهای بنگلادش ، قرقیزستان ، مالدیو و ویتنام  توانستند رای لازم را بدست آوردند و افغانستان تنها ۱۲ رای به دست آورد.

همچنین به رغم آنکه اعلام شده بود، بحرین از نامزدی در این شورا انصراف داده، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که این کشور و مغولستان هر کدام تنها یک رای به دست آورده اند.

در گروه اروپای شرقی نیز برای دو کرسی، دو کشور گرجستان و رومانی کاندیدا شده بودند که هر دو کشور رای لازم را به دست آوردند.

در گروه آمریکای لاتین و کارائیب نیز برای دو کرسی سه کشور شیلی، کاستاریکا و ونزوئلا کاندیدا شده بودند که ونزوئلا تنها توانست ۸۸ رای کسب کند و از راهیابی به شورای حقوق بشر سازمان ملل بازماند و در گروه کشورهای اروپای غربی و سایر کشورها برای دو کرسی، سه کشور بلژیک و آلمان و سن مارینو کاندیدا شده بودند که سن مارینو تنها یک رای توانست کسب کند و از راهیابی به شورای حقوق بشر سازمان ملل بازماند.

شورای حقوق بشر متشکل از نمایندگان ۴۷ کشور جهان است که از طریق رای گیری اعضای سازمان ملل متحد برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند.

۱۴ عضو جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل برای فعالیت در سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ میلادی انتخاب شدند.


 

 

ارسال نظر: