X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 478
تاریخ ثبت : یکشنبه, 17 مهر,1401 | 01:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 مهر,1401 | 01:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 17 مهر,1401 | 01:13 ب.ظ

نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمن از سوء تغذیه رنج می‌برند

  • نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمن از سوء تغذیه رنج می‌برند
مردم یمن و به خصوص کودکان با بحران بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنها در آستانه قحطی و گرسنگی حاد قرار دارند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، حملات خشونت‌آمیز ائتلاف سعودی در یمن از زمان آغاز آن در مارس ۲۰۱۵، صدها هزار کشته برجای گذاشته است، زیرساخت‌ها را فلج کرده و بیش از ۸۰ درصد جمعیت را زیر خط فقر قرار داده است.

هرگونه تجدید خشونت یک وضعیت انسانی وخیم را تشدید خواهد کرد و ممکن است به تشدید نقض حقوق بشر و کودکان دامن بزند؛ از اکتبر سال گذشته تاکنون هیچ مکانیسم پاسخگویی مستقل بین‌المللی وجود نداشته است و این امر بحران یمن را نگران کننده‌تر می‌کند.

کودکان یمن در حال حاضر بیشترین بها را در این جنگ پرداخته و برخی از با ارزش‌ترین سال‌های زندگی خود را از دست داده‌اند؛ دوران کودکی آنها به خطر افتاده و آینده آنها هنوز نامشخص است.

بر اساس گزارش « launchgood»، مردم یمن به شدت به کمک و حمایت نیاز دارند؛ در حال حاضر اکثریت جمعیت یمن دچار سوءتغذیه و گرسنگی هستند.

نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و به کمک فوری نیاز دارند؛ یونیسف برای غربالگری کودکان، ارائه غذای درمانی نجات بخش، و اطمینان از مراقبت‌های بهداشتی و درمان پزشکی برای کمک به بهبودی کودکان کار می‌کند.

جدیدترین برآوردها نشان می‌دهند که در در ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و نهادهای بشردوستانه منابع کافی را برای بهبود این وضعیت در اختیار ندارند.حملات ائتلاف سعودی در طول سال‌های اخیر به طور مستقیم و غیرمستقیم چالش‌های بسیاری را در یمن ایجاد کرده و ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

علاوه بر نابودی زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان‌ها، تاسیسات بهداشتی و آب آشامیدنی، حملات ائتلاف به طور غیرمستقیم نیز بحران‌های متعددی را برای مردم یمن در پی داشته و در حال حاضر بیماری‌های مختلفی این کشور را در بر گرفته است.

برچسب ها: کودکان, یمن, قحطی
ارسال نظر: