X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 1117
تاریخ ثبت : دوشنبه, 11 مهر,1401 | 02:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 11 مهر,1401 | 02:25 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 مهر,1401 | 02:34 ب.ظ

بیش از ۲۲۰۰ کودک فلسطینی از سال ۲۰۰۰ تاکنون توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند

  •  بیش از ۲۲۰۰ کودک فلسطینی از سال ۲۰۰۰ تاکنون توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند
مدیر بخش فلسطینی جنبش جهانی دفاع از کودکان گفت: از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو هزار و دویست کودک فلسطینی بدست نظامیان رژیم صهیونیستی شهید شده اند که اکثر آن‌ها از اهالی نوار غزه هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مدیر بخش فلسطینی جنبش جهانی دفاع از کودکان اعلام کرد: از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو هزار و دویست کودک فلسطینی بدست نظامیان رژیم صهیونیستی شهید شده اند که اکثر آن‌ها از اهالی نوار غزه هستند.

بر اساس گزارش تلویزیون العربی،‌ عاید ابو قطیش مدیر بخش فلسطینی جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی گفت: بر اساس داده‌های این جنبش جهانی، از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو هزار و دویست کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به قتل رسیده اند که اکثر آن‌ها از ساکنان نوار غزه هستند که در حملات مکرر اسرائیل به منطقه کشته شده اند به طوریکه در حمله سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۵۵۰ کودک فلسطینی کشته شدند.

وی افزود: درباره کشته شدن کودکان فلسطینی باید گفت که رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی به اصول و قوانین بین المللی درباره حمایت از کودکان نمی‌دهد و کودکان فلسطینی در شرایطی کشته شده اند که خطری برای نظامیان اسرائیلی نداشتند.

عاید ابو قطیش در پاسخ به این سوال که هدف رژیم صهیونیستی از کشتن کودکان فلسطینی چیست؟ بیان کرد: کاملا مشخص است که رژیم صهیونیستی با این اقدامات در صدد ترویج سیاست ارعاب و ترس از اسرائیل در محافل فلسطینی ازجمه کودکان است، طی هفته گذشته در یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین، شاهد ترس و وحشت کودکان بودیم و با تصاویری که از کودکان در مهد کودک دیدیم مشاهده کردیم که چقدر ترسیده اند.

وی ادامه داد: همان روز نظامیان اسرائیلی همچنین به مدرسه‌ای درالخلیل با هدف بازداشت دو کودک فلسطینی حمله کردند، از اغاز سال تحصیلی شاهد اقدامات اسرائیل‌ها علیه کودکان فلسطینی در «مسافر یطا» هنگام رفت و آمد آن‌ها از مدرسه‌ها هستیم و فکر اصلی مقامات اسرائیلی است که چگونه باعث رعب و وحشت فلسطینی‌ها از جمله کودکان شوند و سیاست‌های استعماری و شهرک سازی خود را اجرا کنند و با مشاهده هر گونه مقاومتی از سوی فلسطینی ها، ان‌ها را ترور می‌کنند.

ابو قطیش در پاسخ به اینکه چرا آمریکا و غربی ها با وجود جنایات رژیم صهیونیستی که مخالف قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است، همچنان از این رژیم حمایت می کنند؟
گفت: کاملا مشخص است که در خصوص مجازات اسرائیل به این جنایت، یک توطئه و دسیسه بین المللی وجوددارد، طی سال‌های گذشته، شورای حقوق بشر سازمان ملل کمیته‌های حقیقت یابی در خصوص جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تشکیل داده و توصیه‌هایی توسط این کمیته‌ها صادر شده است، اما تاکنون این توصیه‌ها به مرحله اجرا در نیامده و کاری علیه رژیم اشغالگر صورت نگرفته است و اقدامات و سیاست‌های رژیم صهیونیستی از حمایت سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی امریکا برخوردار است.


ارسال نظر: