X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 43
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 آذر,1397 | 12:41 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 آذر,1397 | 12:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 آذر,1397 | 12:41 ب.ظ

مدیرکل زندان‌های استان‌های تهران: نظارت شبانه روزی از ملزومات زندانبانی موفق است

  • مدیرکل زندان‌های استان‌های تهران: نظارت شبانه روزی از ملزومات زندانبانی موفق است
مدیر کل زندانهای استان تهران

مدیرکل زندان‌های استان‌های تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست ندامتگاه ورامین گفت: روسای زندان‌ها به صورت کاملا بسیجی وار و داوطلبانه برای مدیریت صحیح مجموعه لازم است به صورت شبانه روزی از قسمت‌ها و واحدهای مختلف به صورت غیر مترقبه بازدید نمایند چرا که نظارت شبانه روزی از ملزومات زندانبانی موفق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربه نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران، با حضور مدیر کل زندان‌های استان و مسئولین ذی ربط جلسه تودیع و معارفه مدیر ندامتگاه ورامین در محل سالن جلسات این ندامتگاه برگزار شد.

مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های انجام شده در زمان تصدی مدیریت اسکندری؛ بر اوضاع و مسائل اقتصادی زمان حاضر در کشور گریزی زد و گفت: سازمان زندان‌ها به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های قوه قضائیه به دلیل مسائل امنیتی وابستگی خاصی به منابع مالی دولتی دارد و بنا به سیاست‌های ذاتی سازمان فعالیت‌های اصلاح و تربیتی بر سایر فعالیت‌ها ارجحیت داشته و دارد، ولی این مساله هرگز نمی‌تواند بهانه‌ای هر چند کوچک در عزم راسخ کارکنان اداره کل زندان‌های استان که در لوای سازمان زندان‌ها انجام وظیفه می‌نمایند خللی ایجاد کند.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی در زندان‌ها وظایف زندانبانی و بالاخص امورات مرتبط با اعزام و بدرقه را بسیار حساس کرده است که با تمهیدات لازمه در زندان‌ها باید آسیب‌ها را در این حوزه به حداقل رساند که یکی از اصلی‌ترین راهکار‌ها آموزش و نظارت حداکثری یگان وظیفه در بخش‌های مختلف است.

محبی در ادامه خاطر نشان کرد: در جلسات درون سازمانی و برون سازمانی بار‌ها عنوان داشته ایم که زندانبانی امری جهادی است و بدون انگیزه جهادی هرگز نمی‌توان مدیریتی موفق در زندان‌های کشور داشت چرا که زندانبانی محدود به زمان خاصی در طول شبانه روز مانند سایر مشاغل نیست و فعالیتی ۲۴ ساعته است که در طول هر ۲۴ ساعت شبانه روز باید هوشیارانه مباحث و فعالیت‌های خاص اعم از: اعزام به مراجع قضایی، درمانی، ملاقات‌های چهار گانه، اقدامات فرهنگی و تربیتی، اشتغال، مباحث آموزشی، آمد و شد‌ها و... با ظرافت و حساسیتی خاص پالایش شده و بازرسی‌ها و برآورد احتمالی رفتار‌های مساله ساز را به حداقل رساند.

مدیر کل زندان‌های استان ارتباط غیر حرفه‌ای و بدون آموزش‌های لازم بین مددجو و همکاران را بسیار مخاطره آمیز ذکر کرد و بیان داشت: با وجود رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی مددجویان در زندان‌های استان به این مساله باید توجه داشت که همکاران مراقبت لازم از سلامت خویش را در برابر این مولفه حفظ نمایند و درکنار رفتاری کاملا اسلامی و انسانی با مددجویان به این مهم توجه داشته باشند.

وی با با بیان اینکه کلیه همکاران اعم از معاونین، روسای ادارات و کارکنان درکلیه حوزه‌ها باید همیشه این تلقی که دائماً مورد بازرسی و سنجش از سوی خود ودیگر مسئولین قرار می‌گیرند را مد نظر داشته باشند، به وظایف خطیر روسای ادارات در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: روسای زندان‌ها به صورت کاملا بسیجی وار و داوطلبانه برای مدیریت صحیح مجموعه لازم است به صورت شبانه روزی از قسمت‌ها و واحد‌های مختلف به صورت غیر مترقبه بازدید نمایند چرا که نظارت شبانه روزی از ملزومات زندانبانی موفق است.

محبی در ادامه اظهار داشت: تجارب و مطالعات نشان داده است درمدیریت بین واحدی ادارات که بین مسئولین و کارکنان آن‌ها تضاد به حداقل رسیده است شاهد موفقیت‌های چشمگیر بیشتری بوده ایم. بیشترین ضربات در واحد‌هایی دیده می‌شود که با سایر واحد‌ها در آن ادارات تعامل اداری و دوستانه سازنده وجود نداشته است.

درادامه مدیرکل زندان‌های استان‌های تهران به همراه مسئولین حاضر از قسمت‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، اندرزگاه‌ها، قسمت‌های اداری و… بازدید کردند و با تعدادی از مددجویان و پرسنل به گفت وگو پرداختند.

در پایان جلسه مدیرکل زندان‌های استان با اعطای حکم سرپرستی یوسف مردی را به عنوان سرپرست ندامتگاه ورامین معارفه و از زحمات عباس اسکندری تجلیل کردند.

برچسب ها:
ارسال نظر: