X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : دوشنبه, 21 شهریور,1401 | 02:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 21 شهریور,1401 | 01:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 21 شهریور,1401 | 02:03 ب.ظ

زنان آسیایی به دلیل تبعیض سیستم قضائی انگلیس از گزارش آزار خانگی هراس دارند

  • زنان آسیایی به دلیل تبعیض سیستم قضائی انگلیس از گزارش آزار خانگی هراس دارند

زنان آسیایی در شرق انگلستان به دلیل موانع متعدد، از جمله فشارهای داخل جامعه و تبعیض در دریافت خدمات پلیسی و قضایی، قادر به گزارش دهی علیه آزار خانگی نیستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، وبسایت سایک در گزارشی به پژوهش دانشگاه آنگلیا راسکین در کمبریج اشاره دارد که می گوید زنان آسیایی در شرق انگلستان به دلیل موانع متعدد، از جمله فشارهای داخل جامعه و تبعیض در دریافت خدمات پلیسی و قضایی، قادر به گزارش دهی علیه آزار خانگی نیستند.

 این پژوهش با مصاحبه با  با 15 زن پاکستانی، بنگلادشی و هندی که در شرق انگلستان زندگی می کنند، در مورد دانش و تجربیات آنها در مورد آزار خانگی و همچنین کمک های موجود مصاحبه کرد و همچنین 530 مورد رجوه به پلیس کمبریج را با تمرکز بر آزار خانگی قربانیانی از پیشینه آسیایی تجزیه و تحلیل کردند.

محققان دریافتند که اینگونه زنان نسبت به هنجارهای جامعه در مورد قداست ازدواج، انگ طلاق و ترس از شایعات اجتماعی احساس سکوت می کنند. این پژوهش که با همکاری نمایندگان بسیاری از جوامع مدنی مدافع حقوق زنان انجام شد نشان می دهد زنان آسیایی سوء استفاده روانی/عاطفی، آزار جسمی/جنسی، سوء استفاده مالی/اقتصادی، آزار و اذیت را تجربه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تجزیه و تحلیل سوابق پلیس نشان می دهد گزارش و شکایت از اینگونه تعرضات و اذیت ها اغلب به دلیل اینکه قربانیان به دلیل فشار خانواده و ترس از انتقام جویی و احتمال ابتلا به فشارهای روحی و روانی مضاعف منتفی می شوند.

گزارش در پایان به نقل از مدیر این پژوهش افشاء می کند بررسی قتل خانگی توسط مرکز وابسته به تحقیقات کمریج در سال 2018 در مورد قتل یک زن پاکستانی توسط همسرش نشان داد که تبعیض و  غربالگری در رسیدگی و ارائه خدمات در مورد آزار خانگی، به‌ویژه برای زنان با سابقه مهاجرت و تسلط کم به زبان انگلیسی در جامعه انگلیس همچنان وجود دارد.

برچسب ها:
ارسال نظر: