X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 150
تاریخ ثبت : شنبه, 05 شهریور,1401 | 10:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 03 شهریور,1401 | 10:25 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 شهریور,1401 | 10:30 ق.ظ

شکایت کنیایی‌ها از انگلیس به دادگاه حقوق بشر اروپا

  • شکایت کنیایی‌ها از انگلیس به دادگاه حقوق بشر اروپا
تعدادی از شهروندان کنیایی که قربانی سیاست‌های استعمارگران انگلیسی شده‌اند، در دادگاه حقوق بشر اروپا از انگلیس شکایت کردند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تعدادی از شهروندان کنیایی شکایتی را علیه انگلیس نزد دادگاه حقوق بشر اروپا در رابطه با سوءاستفاده‌هایی که استعمارگران انگلیسی در گذشته علیه آنها مرتکب شدند و آنها را با زور از اراضی خود بیرون راندند تنظیم کردند.

«جوئل کیموتای بوسک»، وکیل این گروه به رسانه‌ها گفت که انگلیس سال‌هاست هر زمان که سوءاستفاده‌های زمان استعمارگری مطرح شده از پرداختن به آن اجتناب کرده و به همین علت است که این کنیایی‌ها برای اقامه دعوی به دادگاه مراجعه کرده‌اند.

جنایاتی که مبنای طرح این اتهامات علیه انگلیس قرار گرفته‌اند در دوران استعمار از جمله با اخراج اجباری کنیایی‌ها از سرزمین‌های آبا و اجدادی شان رخ داده اند.

بوسک که وکالت مردم قومیت‌های «تالای» و «کیپسیگیس» کنیا را بر عهده گرفته است، در بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفت که دولت انگلیس «از هر راه ممکن برای جبران خسارات پرهیز کرده است» و این افراد را مجبور کرده به دادگاه مراجعه کنند.

تعداد قربانیان متعلق به اقوام «تالای» و «کیپسیگیس» واقع در منطقه کریچوی کنیا که از اقدامات استعمارگران انگلیسی رنج بردند، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر است. آن‌ها در اوایل قرن بیستم از سرزمین‌های آبا و اجدادی خود در اطراف منطقه کریچو بیرون رانده شدند.

در سال ۲۰۱۹، آن‌ها طومار‌های آنلاینی را تنظیم و به سازمان ملل ارسال کردند و در آن‌ها خواستار عذرخواهی و دریافت غرامت به سبب جنایات استعمارگران علیه خود شدند.

در سال ۱۹۶۳ کنیا استقلال خود را از دولت استعمارگر انگلیس به دست آورد. به گفته مورخان، مقاومت گروه شورشی «مائو مائو» پایان حکومت استعماری در کنیا را تسریع کرد.

ارسال نظر: