X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 شهریور 1401
گاردین:
تعداد بازدید خبر : 193
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 01 شهریور,1401 | 01:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 01 شهریور,1401 | 12:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 01 شهریور,1401 | 01:10 ب.ظ

سیا شواهدی برای تایید ادعای رژیم صهیونیستی درباره ۷ نهاد حقوق بشری فلسطین نیافت

  • سیا شواهدی برای تایید ادعای رژیم صهیونیستی درباره ۷ نهاد حقوق بشری فلسطین نیافت
یک رسانه انگلیسی زبان فاش کرد که سازمان سیا موفق به دستیابی به شواهدی برای تایید صحت ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره چند مؤسسه و نهاد حقوق بشری فلسطینی نشده است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گزارش محرمانه سیا نشان می دهد که این سازمان نتوانسته مدرکی دال بر تائید تصمیم اسرائیل در باره تروریستی بودن ۶ نهاد حقوق بشری فلسطینی بیابد.

بر اساس گزارش گاردین، رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر چند سازمان و گروه مردم نهاد مانند انجمن حقوق بشر، الحق، دفاع از کودکان فلسطین، اتحادیه کمیته های کشاورزان و اتحادیه کمیته های بانوان فلسطینی را با ادعای وابستگی آنان به جبهه خلق برای آزادی فلسطین که شاخه شبه نظامی هم دارد، گروه تروریستی دانست.

به گفته ۲ منبع آگاه که نامشان فاش نشده، با اینکه اسرائیل در سال جاری میلادی، اطلاعاتی درباره علت این نامگذاری را در اختیار ایالات متحده قرار داده، اما ارزیابی اطلاعاتی سیا در این باره هیچ گونه مدرکی برای اثبات این مدعا نیافت.

به گفته یکی از این منابع؛ در گزارش سیا که به شدت محرمانه، طبقه بندی شده، این گروه ها به ارتکاب هیچ خلاف یا جرمی متهم نشده اند.

تعداد بسیاری از کشورها شامل هم پیمانان اسرائیل، تروریستی دانستن این گروه ها و سازمان ها را بی پایه و اساس دانسته اند و ایالات متحده با اینکه آشکار از این تصمیم انتقاد نکرده، اما آنها را در فهرست گروه های ترویستی واشنگتن قرار نداده است.

عمر شاکر، مدیر بخش اسرائیل و فلسطین سازمان دیده بان حقوق بشر در این رابطه گفت: ایالات متحده با توجه به ارزیابی سیا، باید در درخواست کاملا آشکار از اسرائیل برای لغو این تصمیم، به این سازمان ها اجازه ادامه فعالیت های بسیار مهم خود را بدهد.

۹ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز ماه گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که اطلاعات اساسی برای توجیه تجدیدنظر در سیاست کشورهایشان نسبت به ۶ سمن فلسطینی دریافت نکرده اند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از هنگام تصمیم اسرائیل در این رابطه، از پرداختن و توجه به آن طفره رفته و خودداری کرده است.

ارسال نظر: